Gå til innhold
  • Bli medlem

Island - Hvannadalshnjúkur, Vestmannaeyjer, Snæfellstind mm.


Mayhassen

Anbefalte innlegg

Første besøk til Island er gjort, og det var et mer stilig land enn jeg hadde forventet.
I juni er det for tidlig for å kjøre på mange av innlandsveiene, på denne turen fulgte vi i hovedsak ringveien [1] rundt hele øya med korte og lange avstikkere.

Hvis du har litt tid til å sitte rolig tror jeg egentlig videoen forteller turen best




Steder som ble besøkt som anbefales er Vestmannaeyjer. Ferga til Heimaey er billig og tar ca 20min. Innseilingen i seg selv er verdt turen! Fantastiske fugleklipper, pinakler og vulkanske formasjoner. Perlen er Ystiklettur, men adkomsten er noe kronglete (ikke stol på gamle tau.. et velment råd).


For oversikt over topper og kart (må trykke inn på topp, så vise toppen på kart) viser jeg til peakbook:
http://peakbook.org/tour/15640/Island.html

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.