Gå til innhold
  • Bli medlem

Lavvotur?


Anbefalte innlegg

Hei. Vi har kjøpt oss en lavvo og ønsker å bruke den i helgene (ikke langhelg). Vi kan dra fredag ettermiddag men vi må desverre tilbake til sivilisasjonene igjen på søndag kveld. Vi bor i Asker. Er det noen som har tips om hvor vi kan dra. Det må helst være inærheten av fjellet slik at vi kan gå litt turer i fjellet. Gjerne ved et fiskevann også. Vi trenger å finne en bilvei langt inni huttiheita hvor vi kan parkere bilen og derfra gå et lite stykke. Det bør helst ikke være så langt å gå siden lavvo og annet utstyr veier litt. Det må heller ikke være en allminnelig turvei med fullt av folk. Vi er noen eremitter begge to som elsker naturen. :lol: Er Blefjell tingen? Eller hvor? Hvem har gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Blefjell er et godt valg hvis utgangspunktet. Jeg ville dratt til Nordstul, dvs sørenden av Blefjell. Kort tur inn til vann med gode mulighetr for å slå opp lavvoen og fiskemuligheter. Kort vei opp i høyden for å få utsyn og fjellfølelse.

Sjekk ut videoen som er lagt ut på turrapportene!

"På Blefjell (750 m.o.h) med telt og fiskestang (Turvideo)"

God tur!

EirikW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om Nordstul. Har sett på videoen og terrenget så jo fantastisk ut :) , men er det noen som nylig har vært der? Har veldig lyst til å prøve Blefjell. Hvordan er det med lemen ute i naturen nå? Er det skrekkinngytende mye? Hva med hunden som kommer til å drikke av vannet (vi tar jo med ekstra mye vann på kanne). Det er også en av grunnene til at bilen må være i nærheten. Har noen erfaring med hund og harepest? Blir de også syke? Hvor lang bruker man med bil fra Asker til Nordstul? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er fra asker selv, men nå bor jeg i Tromsø og her er det natur. ;-)

Det er masse muligheter i nordmarka, østmarka, drammen og omegn. Uvdal, valdres osv. Kjøp kart så finner dere en fin plass.

Om dere har mulighet å låne/leie kano så er det mange plasser hvor dere kommer dere unna folk og slipper å bære så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Folkens.

Har vært på Blefjell og prøvd den nye lavvoen. Kunne ikke vente helt til pinsen! Det har vært en helt utrolig helg med masse sol :? og lavvoen var helt super. Området var flott med vann og masse natur. Gått turer opp i høyden og fått med oss utsikten. Fantastisk :).

Bålkos ute i naturen og en liten klunk da kan byen være by for meg.... (Skulle vært født i steinalderen jeg....) Så heller ikke en eneste lemmen så hunden fikk mange nusser og masse kos allikevel... :-P

Dette er livet, folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en flott og koselig tur!

Enig med deg, bålkos og litt godt i glasset er kos det! Vi var på fjelltur fra onsdag til søndag, fikk både vind (masse vind), litt reng og mye sol. Men storkoste oss - sov til og med bedre disse nettene enn jeg gjorde i senga mi i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.