Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

primusunderlag

Anbefalte innlegg

Marius Engelsen skrev (4 timer siden):

Men for min del slår ingenting kombinasjonen av MSR XGK II sammen med MSR trillium base. Bruker denne kombinasjonen hele året. Settes rett på skumunderlaget i innerteltet, eller rett på bakken/snø.

(Logg inn for å se skjult innhold)

(Logg inn for å se skjult innhold)

Helt til du søler under forvarming ;-) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nekter å la denne tråden dø! Alt for gøy med kjekke verkstedsprosjekter. Hiver like så godt opp ferdig plate, MkIV: Har laget en del forskjellige (til forskjellige brennere), men endelig kommet fram til en jeg er fornøyd med til Omnilite'n:   [gallery] (Logg inn for å se skjult innhold) (Logg inn for å se skjult innhold) (Logg inn for å se skjult innhold) &#

Dette var en morsom tråd. Gøy å se alle forskjellige løsninger som er gode på hver sin måte   Slangen på min Whisperlite er kort og stiv. Noe som gjør den veldig ustø og ekkel å håndtere. Så ei sånn her plate måtte jeg jo bare ha! Jeg lagde ei primusplate i 2mm Aluminium som kan brukes til både gass og bensin. Har brukt L-bolter til innfesting av brenner, og øyebolter til innfesting av gass. Boltene er strammet med skiver og låsemuttere på undersiden, og da med ett moment som gjør at d

Hei! Jeg ble litt inspirert av denne tråden, så i dag laget jeg meg et eget primusunderlag av en aluminiumsplate. Den skal slankes litt mer på vekt ved at jeg skal bore litt mer i den. Det er gjenget hull slik at skruene (laget av aluminiumsnagler som er gjenget) kan flyttes slik at det kan lages til fester til andre brennere også. Her er litt bilder fra prosessen:  (Logg inn for å se skjult innhold)  

Posted Images

Espen Ørud skrev (3 timer siden):

Helt til du søler under forvarming ;-) 

Har ikke skjedd enda.

Fyller i brennerklokken, renner ut fra dereneringshullet ned på veken. Veken sitter i koppen som er tett med hlye kanter, under koppen er bunnplaten med forhøyde kanter også tett.

Så klarer man å søle her har man gjort så mange feil, og brukt såpass for mye, at man egentlig burde holde seg til å forvarme utendørs ;)

Jeg forvarmer til tider liggende fra soveposen, i innertelte i Hilleberg Unna. Med rødsprit, og kjelen på under forvarming. Men vanligvis står den på gresset/berget/snøen utenfor innerteltet, og da er det ikke mye jeg er bekymret for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.