Gå til innhold
  • Bli medlem

Kommersielle ekspedisjonsaktører


Anbefalte innlegg

Vi er et par stykker som vurderer å ta det store steget ut i drømmeturen, og i den forbindelse har jeg surfet litt på nettet. Jeg ser at det faktisk er en del aktører der ute som er villig til å ta med oss på tur som ikke makter eller tør å planlegge og gjennomføre lange turer helt på egenhånd. I den forbindelse lurte jeg på om det er noen av dere barka friluftsfolk der ute som har erfaring fra slike aktører/turer.

Rent konkret drømmer vi om å krysse Grønland om noen år. Er det noen som vil anbefale noen, eller advare mot noen? Det er kanskje litt urettferdig mot disse aktørene, men siden dette er den store drømmen og også en stor utgift, synes vi det er viktig å finne en seriøs aktør som passer for oss.

Er det noen der ute som har lyst til å dele sin erfaring? Det hadde også vært fint om dere kunne si litt om hva vi må vektlegge ved valg av firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tilbakemeldinger. Jeg kjenner disse aktørene fra internett. Interessant å høre at en av dere ihvertfall har erfaring fra en slik tur.

Er det noen som vil si litt mer utfyllende om en slik tur?

Hvordan opplevde man krav til sikkerhet, fysisk form, erfaring fra vinterfriluftsliv? Ble det gjort mye for at teamet skulle fungere sammen? Var det samlinger i forkant, slik at man kjente hverandre godt?

Er det spesielle ting vi bør spørre etter når vi begynner å ta kontakt med de forskjellige arrangørene?

All erfaring, positiv og negativ, vil hjelpe oss videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på elbrus med hvitserk.

her var det en norsk reiseleder men det ble og brukt russiske guider.

kan dessverre ikke si att den norske "guiden" imponerte meg.

det meste fungerte som det skulle med hvitserk men etter å ha reist med noen andre så føler jeg att man ikke får helt det man betaler før. man betaler en god del for nanvet og att de bruker profilerte klattrere. da reiser jeg heller med ett litet byrå som leier in autoriserte guider.

som sagt så har jeg kun reist med de 1 gang.

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.