Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS tips (anbefalinger)


Anbefalte innlegg

Annonse

Om du går for en litt nyere får du mer glede av de nye kartene som har kommet på markedet da de nyere enhetene har bedre støtte for disse.

Men du klarer deg sikkert i lange baner med 60 også. Den har forøvrig kommet i ny versjon. 62s heter den. På meg selv ble det en oregon 550 (450 med kamerea) Har foreløpig ikke noe å utsette på denne. Og de har samme programvare som 62s slik jeg har forstått det. Forskjellen er i bunn og grunn touch skjerm og bedre oppløsning på oregon. Og antennen er vel forskjellig men det betyr vel ikke mer enn en meter eller 2 i enkelte situasjoner. Fordeler med 62s i forhold til oregon må være, bruker mindre strøm, kanskje litt solidere, skjerm som er lettere å se i sollys. Knapper eller touch må være en smakssak, men med touchskjermen er det sikkert litt kjappere å bla seg rundt i menyene om man ikke har votter på seg. en fordel med oregon'en er større skjerm og mindre/lettere enhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oregon serien er veldig enkel og lære og kjapp i bruk. På Oregon 550 er det kamera som også geotagger bildene. Den store baksiden med Oregon serien er vel først og fremst strømforbruket som omtrent ligger på det dobbelte av c60/62 og eTrex-serien.

Personlig har jeg gått for c60csx som jeg er knallfornøyd med og ville vel i dag gått for 62, nettopp på grunn av strømforbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.