Gå til innhold
  • Bli medlem

Tomme gassbokser...


Anbefalte innlegg

Hva gjør folket med sine tomme gassbokser når de er på tur???

Jeg regner med at allle tar med boksen hjem, men det jeg lurer på er; når det ikke høres "skvulping" ansees boksen for tom.

Er det da trykt å banke den flat med en stein??? rett å slett kun mtp volum i sekken.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis brnneren ikke lenger brenner og boksen høres tom ut så kan du regne med at den er tom.

Start med å lage et hull i boksen med en kniv eller en spiss stein. Eventuelle gassrester vil da lekke ut. Sånn helt for sikkerhets skyld. Ikke gjør dette i nærheten av åpen flamme så unngår du ubehagelige overraskelser. Når boksen er punktert kan du uten problemer klemme den flat og ta den med hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva folk flest gjør skal jeg ikke ha sagt noe om, men det er påfallende mange som tydeligvis mener det er helt OK å sette dem igjen. Det er gjerne det samme klientellet som tror hermetikkbokser og aluminiumstuber mm forsvinner om de slenger dem i det nesten utbrente bålet. Ute av øye, ute av sinn synes å være parolen for alle de som stikker gassbokser og hermetikk inn under steinene ved den mest brukte rasteplassen ved ulike vann.

Derfor er det både gledelig og oppløftende å se hvordan de to foregående på tråden opptrer!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... tror hermetikkbokser og aluminiumstuber mm forsvinner om de slenger dem i det nesten utbrente bålet.

Jeg har laget meg en veldig enkel test for slike situasjoner: Hvis du tenker for deg selv "alt brenner bare det er varmt nok" så skal det du holder i hånda IKKE på bålet. Leirbål er svært sjelden varme nok, eller du får ikke plassert søpla godt nok der det faktisk ER varmt nok til at det faktisk forsvinner.

Støtter ellers alle hjertesukk om at tomgods tilsynelatende er mye tyngre å bære ut enn inn... Kom innom, så spanderer jeg kaffe på alle som bærer søpla si heim igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ellers alle hjertesukk om at tomgods tilsynelatende er mye tyngre å bære ut enn inn... Kom innom, så spanderer jeg kaffe på alle som bærer søpla si heim igjen.

Takker ja til kaffekoppen :) Vi tar alltid med oss søpla hjem - og plukker opp etter de som har vært der før oss og som har "glemt igjen" sitt! :D

Glemte å skrive at vi også selvfølgelig tar med tomme gassbokser hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunnen ofte lurt på hvorfor tomme ølbokser er tyngre enn fulle

Når man tenker på ordtaket "Om svunne tiders gleder bringer tomme flasker bud", så skulle man jo tro at det er like interessant å ta tomme bokser med hjem som det er å ta fulle bokser med ut.

Eller kanskje er panten alt for lav. Ref. engangsgrill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunnen ofte lurt på hvorfor tomme ølbokser er tyngre enn fulle.

Må si meg enig der, og samme sak med tomme sjokoladepapir - de må være steintunge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.