Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskesen


Tor inge

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Eg drive å skifta sen på snellene mine eg har godt te inn kjøp på Fireline fiskeline har 0,10 og 0,15mm på to ferskvanns sneller?

Har noken ein formeining om det kan bli sukses, eg kunna godt tenkt meg ein formeining fra dåken om Fireline. Men me held oss te ferskvann.

Eventuelt kom me andre forslag te kva typer fiskeliner som kan var brukande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har noken ein formeining om det kan bli sukses

Det vil nok bli suksess. Fisker selv med 0.07 og 0.12 mm på min Shimano Seido snelle i ferskvann, og kan jo nevne at jeg tok en gjedde på 3 kilo, uten fortom av noe slag, på 0.07 mm senen for en tid tilbake.

Skrudde riktignok bremsen nesten helt av og var litt forsiktig, men inn kom den, uten å ryke sena, hehe.

Ok, litt flaks kanskje men uansett, multifilament er tingen. Det er også mindre problemer med kluss på sena nå enn det jeg opplevde med monofilamentsnøre.

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multifilament som Fireline og Powerpro er fine å bruke både ferskvann og saltvann.

Det blir ikke minne i snøret så man slipper "spiralscene" etter en stund. De er og sterkere enn vanlig scene, kjekt på små spoler så man får en del meter ekstra.

De har dog en ulempe og det er direkte slitasje.

Bruker du det i elv vil du fort slite av scene mot steiner. Hold den og unna ripa på båt/kano, det bør man jo og gjøre med vanlig scene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å fylle opp spolen med litt gammel sene, eller sportsteip før du begynner å legge på multisnøre. Hvis ikke blir det dyrt å fylle spolen skikkelig.

Under fisket er det mange, meg inkludert,som foretrekker en fortom av vanlig mono. Dette demper rykk, hindrer slitasje på ytterste meteren av multisnøret og forebygger snørebrudd pga steiner som sliter på snøret når fiske årøver å gjemme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.