Gå til innhold
  • Bli medlem

djungel gel???


tjbaggerød

Anbefalte innlegg

Heisann... En turkamerat hadde med seg denne djungel gel på en tur vi hadde på hardangervidda i fjor og jeg syntes denne djungel gelen fungerte fantastisk bra.. Beste mot mygg og knott som jeg har erfart hittil.... men.... Er det noen som vet hvor denne kan kjøpes??? må den handles fra sverige eller no ??? jeg vet ikke... men denne skal jeg ha tak i ... ggggggggg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt - bl.a. via dette forumet - at et av de aller mest effektive insektmidlene er DEET. Som alt annet som virker, er dette også med en hel rekke uheldige virkninger. Det oppløser en del plastmaterialer, det er neppe spesielt helsefremmende å ha på huden og så videre.

Norsk lov (eller forskrift?) sier at det skal være max etellerannet prosent DEET i myggmidler i Norge, tror det er rundt 20% et sted (fritt etter hukommelsen). Tipper 'Djungel Gel' inneholder langt mer enn det. Videre frarådes myggmiddel med DEET på huden til små barn.

Spesielt interesserte kan søke litt og det skulle da være trivielt å bekrefte detaljer rundt lovlig prosentinnhold DEET, om det er lov eller forskrift eller om undertegnede for øvrig skulle være på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja skjønner og vet hva du snakker om "jankj" , greit nok.. du er litt off topic her men oki.. Jeg skal uansett ha denne og lurer på om noen kan hjelpe meg med hvor den er å få tak i??? det er greia her... er jo ikke sånn at jeg skal smøre dette på huden 3-4g daglig lissom.. denne skal kun brukes når de ekstreme tilfellene av mygg eller knott inntreffer.. da er den jævli kjekk å ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er det tillatt å selge produkter med opptil 20%DEET. I England derimot får en tak i sterkere saker. Har kjøpt inn DENNE , med 50%DEET. Har heldigvis ikke fått mulighet til å teste den enda, men jeg har regner med den gjør susen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn flaske, suveren å smøre capsen (og noe mer er sjelden nødvendig). Djungel gel inneholder "kun" 20% deet (se: http://www.econova.com/fs2/cache/off_djungelgel.pdf ) så det burde være lovlig i Norge. Tror min flaske er kjøpt på Konsum på Gäddede for mange år seiden, den er utrolig drøy i bruk (men så skal det være en del mygg før den taes fram)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har et par sånne flasker liggende, er dette stoffet så bra? Foretrekker MyggA og Nordic Summer. Uansett, det er SC Johnson Norge på Skytta som importerer. Tror jeg kjøpte flaskene mine på et samvirkelag et sted, de hadde en hel kasse... Du kan gjerne få mine, de er nesten fulle. Problemet er bare at de er stemplet 040203, 5 års holdbarhet. Slutter DEET å virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm nå snakker vi... begynner å få trua på at en slik vil komme i havn..... takker og bukker for ders iver og hjelp folkens.... jeg hadde bare en så syk god opplevelse med den i fjor på hardangervidda med horrrible mengder knott.. å den funka så bra at jeg bare må få tak i den.. såvidt jeg tok litt på capsen og pitte litt på ermet .. ikke på huden.. det var bare knott AV... sikkert mye annet som fungerer veldig bra også men det blir litt sånn nå r man har opplevd akk. den så bare må jeg ha akk. den......har liksom fått bevist det for meg selv.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.