Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynnertur på Sunnmøre


beech

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp investert i Randoneeski, og morgen dagen ser perfekt ut for topptur, i hvertfall værmessig.

Noen som vet om noen nybegynnertopper, der man kan teste ut både ski og kropp uten for mye slit.

Gjerne en 2-3 timers tur.

Jeg bor i Ålesund, så det burde ikke være lange kjøreturen til gode fjell.

Alle tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det såpass bra med snø at du kan gå nesten hvor som helst :D Dvs, ikke gå for bratt pga skredfaren,

http://fjellinordvest.net/content/view/390/817/

Har selv vært på Høgsvora og Sprovstinden den siste uka, greie turer begge to slik det er nå. Høgsvora kan nok være oppkjørt, den har mye trafikk. Jeg vet ikke om vinden har gjort noe med snøen de siste dagene. Antagelig har den satt seg mer slik at risikoen for å kjøre på stein er mye redusert. Generelt er det nok snø, men den kan ligge litt ujevnt.

Med snømengdene på kysten nå er det fristende å ta utradisjonelle skiturer. Haram har mange fine solvendte fjellsider, du ser rett mot de fra Moa-området. Blåskjerdingen er mer vanlig, der inne er det mer snøsikkert.

Sprovstinden, Høgsvora og Blåskjerdingen er fra 30-40min med bil fra Moa, alle har 8-900hm. Jeg pleier å ta disse som kjappe turer når jeg ikke rekker så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Essem for tips angående Høgsvora, det var en MEGET bra tur. Første toppturen, fått "blod på tann nå".

Har du andre gode forslag om toppturer, i samme kategori som høgsvora?

Beech :)

Du finner mange tips på www.fjellinordvest.net

Følg også med på førerapportene, der dukker nok også opp tips.

http://fjellinordvest.net/content/view/390/817/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.