500fjell Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Hei! Har veldig lyst på en skitur til Storskrymten i mars/april en gang. Jeg ønsker IKKE å dele turen med overnatting på Åmotdalshytta, men ta den som en dagstur. Derfor lurer jeg på om noen vet om veien fra Lesja mot Aursjøen/Skamsdalen brøytes på den tiden slik at man kan kjøre bil innover så langt som mulig.
Gal Krokfot Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Trur dei brøyter inn til Røde Kors hytta rundt påsketider. Det vil bli ein drug dagstur frå der. Edit: Tyrkleif
500fjell Skrevet 8. november 2009 Forfatter Skrevet 8. november 2009 Takk! Fant også svaret jeg lette etter i denne tråden: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=7573 Fra Nysætri t/r Storskrymten er det knappe 5,5 mil. Drøy tur ja, så raskt påskeføre er et must!
jakro Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 http://www.oppdal.com/no/Vinter/Global-toppmeny/Aktiviteter/Turbank-Oppdal/Tur-41---Storskrymten-/
askogvoll Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Hvor langt er der å gå til Storskrymten i fra Åmotsdalen? Må kanskje ha en overnatting på Åmotsdalshytta for å få til dette...?
Gal Krokfot Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Litt over to mil inn til Åmotdalshytta og videre cirka ei mil opp til toppen. Denne toppen står på ønskelista mi i vinter, men da for å fortsette videre over Dovre/Lesjafjell og ned til Lesjaverk.
jakro Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Hvor langt er der å gå til Storskrymten i fra Åmotsdalen? Må kanskje ha en overnatting på Åmotsdalshytta for å få til dette...? Regn rundt 2,2 mil fra Sæterfjellet og inn til hytta. Derfra i underkant av ei mil opp til Skrymten. Terrenget fra Sæterfjellet og inn til hytta er imidlertid veldig lettgått, og har man godt føre byr ikke dette på noe problem.
askogvoll Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Får satse på fint skiføre, så renner man kanskje "hele" vegen tilbake fra toppen Satse på en tur på fin mars/april snø
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå