Gå til innhold
  • Bli medlem

fjellsko


jason

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er flere som skjønner hva du mener... Mine fjellsko trengte også 2 måneder inngåing med korte turer før de satt godt. Og guess what: i år måtte jeg inngå dem på nytt. At jeg hadde brukt dem mye i fjor hadde ingen effekt. Sannsynligvis var det føttende som trengte inngåing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har kjøpt støvler som ikke passer føttene deres veldig godt.

De siste to parene jeg har kjøpt (Scarpa Carmoz og Asolo Glacier) har vært gode på foten fra første dag. Har tidligere hatt to par Crispi Besseggen som trengte mye inngåing og som aldri ble helt bra.

Den skoen som føles veldig god i butikken, kommer man til å trives med. Det som gnager "litt" i butikken kommer til å irritere deg hele tiden. Støvlene er den delen av utstyret man må kjøpe det beste (hvilket avhenger av hver enkelt sin fot) og ikke spare på kronasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har kjøpt støvler som ikke passer føttene deres veldig godt.

De siste to parene jeg har kjøpt (Scarpa Carmoz og Asolo Glacier) har vært gode på foten fra første dag. Har tidligere hatt to par Crispi Besseggen som trengte mye inngåing og som aldri ble helt bra.

Den skoen som føles veldig god i butikken, kommer man til å trives med. Det som gnager "litt" i butikken kommer til å irritere deg hele tiden. Støvlene er den delen av utstyret man må kjøpe det beste (hvilket avhenger av hver enkelt sin fot) og ikke spare på kronasjen.

Mine forrige fjellsko trengte heller ikke inngåing. Dessverre var de utslitt etter mange år. Mine nye sko (Scarpa Ladahk) føltes godt i butikken og jeg kjøpte dem fordi jeg trodde de var det beste valget. Så snart skoene/føttene er inngått sitter de veldig godt. Men i juni i år hadde jeg nesten ikke gått tur før jeg begynte på en langtur (med en del asfalt ;) ). En sko med en såpass stiv såle på asfalt i kombinasjon med at føttene ikke var vant til tur etter vinteren, gjorde at jeg fikk veldig vonde føtter. Resten av sommeren har de sittet perfekt. Da var føttene inngåtte. Uansett kommer jeg til å bruke de skoene til de er utslitte. Men helst i norske fjell og ikke på asfalt-etapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine følte gode i butikken også, men etter 6 timer i marka var føttene ikke like glade, men de blir nok gode etter noen turer.

sparer aldri på pengene når det gjelder sko og sekk, viktige ting må mann bruke penger på.

skal ut en liten tur i dag også, blir nok vonde bein i dag også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.