Nera Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Ser at temaet vintersovepose har vært oppe før, men kunne ikke finne noe vedrørende lengde. Jeg er 165, og tenker hvor viktig er lengden? Valget står mellom Ajungilak Tyin 5-season og Helsport Raudfjorden Short. Altså 180 mot 175. Jeg er snar å fryse, så vil også ha en som varmer godt. Gode tips mottas med takk!! Siter
syrre Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Begge er allrighte poser. Forskjellen på anbefalt maksimal personlengde vil ikke ha noen stor betydning. Siter
Mitandi Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Legg deg inn i posen. Hvis du får hele kroppen inni, passer den. Den skal IKKE være for lang. Da fryser du på bena. Lange poser må knytes igjen i enden dersom man skal holde varmen. Klem - Christin Fjellgeit Siter
syrre Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 På generelt grunnlag er jeg enig, men 5 cm fra eller til vil ikke utgjøre forskjellen fryse eller ikke fryse i dette tilfellet. Poenget er at du kjøper en kort pose. Siter
gauperaa Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Men er det ikke greit med ekstra lengde slik at man har plass til klær i fotenden som man vil holde varme eller tørke? Siter
syrre Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Sovepose er til å sove i. Tørking fører til dårligere sovekomfort. Ønsker man å holde noe varmt kan man legge det feks under knærne mellom soveposen og liggeunderlaget. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.