Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er støvlene kommet :D Lunhags "Husky 75 Spec". Prisen ble på ca 3.800,- inkl moms og fortolling. 75 mm såle med et nytt skaft som heter "Street 12", og med Quest innersko. Jeg er meget fornøyd foreløpig, men de er kun brukt som vanlige støvler :lol: Vil prøve å gå de litt inn, selvom vanlig gange og skigange er to forskjellige ting. De la inn "HCF" i helen for bedre helgrep, og det virker ikke som om det er noe som gnager bak. Skaftet trenger litt tilpassing, så de stod med vann i, i 30 min første dagen, før innerskoen ble satt inn og de satt på foten resten av dagen. Det er god tåplass til Härkilas Extreme sokk inni (knippsing med tær), og de er varme :D Foreløpig alt jeg har lett etter mtp gode varme skistøvler. Det er samme lissesystem som på Profesional High, med gode låsehemper, men ikke fullt så høye, 4 hemper over ankelen. Kun skinn (skall) i skaftet med cambrelle i pløsen, og kile i ankelbøyen slik at alle hemper kan brukes uten å gjøre bøyen ubehagelig. Skal bestille et sett til med innersko når de blir sydd opp for sesongen.

La vinteren komme :D

Hmmm.... Lurer på om jeg må ha nye ski :wink:

Annonse
Skrevet
Da er støvlene kommet :D Lunhags "Husky 75 Spec". Prisen ble på ca 3.800,- inkl moms og fortolling. 75 mm såle med et nytt skaft som heter "Street 12", og med Quest innersko. Jeg er meget fornøyd foreløpig, men de er kun brukt som vanlige støvler :lol: Vil prøve å gå de litt inn, selvom vanlig gange og skigange er to forskjellige ting. De la inn "HCF" i helen for bedre helgrep, og det virker ikke som om det er noe som gnager bak. Skaftet trenger litt tilpassing, så de stod med vann i, i 30 min første dagen, før innerskoen ble satt inn og de satt på foten resten av dagen. Det er god tåplass til Härkilas Extreme sokk inni (knippsing med tær), og de er varme :D Foreløpig alt jeg har lett etter mtp gode varme skistøvler. Det er samme lissesystem som på Profesional High, med gode låsehemper, men ikke fullt så høye, 4 hemper over ankelen. Kun skinn (skall) i skaftet med cambrelle i pløsen, og kile i ankelbøyen slik at alle hemper kan brukes uten å gjøre bøyen ubehagelig. Skal bestille et sett til med innersko når de blir sydd opp for sesongen.

La vinteren komme :D

Hmmm.... Lurer på om jeg må ha nye ski :wink:

Jeg brukte de skoene i fårsen. Topp sko, men ofte lurt å ha med et sett av ekstra innersko på langtur. Da kan du tørke de du ikke bruker. Skoene passer dårlig sammen med telemarkbindinger a la chilli. Bindingene spiser seg hull i skoa, så jeg tror super telemark er å foretrekke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.