Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordøstflanken på midtre Dyrhaugstind


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Noen som har gått denne? Som kan gi litt mer topo, eller evt henvise til link/bok hvor det finnes mer info.

På forhånd takk om noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
sjekk på turtagro sine websider.

så står det også litt i jotunheimen klatreføreren.

tror ikke det finnes noen topo. er jo hovedsaklig rett opp det snøfeltet.

sikkert en kjempefin tur!

Takk for info - som nevnt på Turtagrøs sider så har jeg hørt at det vanligvis er en eller to taulengder på begynnelsen og en på slutten som går på klippe - så lurte litt på vanskelighetsgrad der.

Dessuten selve renna - hvor bratt den er og hva slags is det "vanligivs" er der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg tror jeg husker at jotunheimen føreren skriver om vanskelighetsgrad II på klippe i starten.

så vidt jeg husker da jeg så på flanken sist, så bør det være mulig å unngå klippe på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det sier seg ikke selv at flanker som er blitt kjørt ned på ski er lette å komme seg opp på.

alle store nordvegger i alpene har blitt kjørt ned.

for eksempel matterhorn nordvegg. allikevel hadde jeg aldri sagt at det var lett å klatre opp...

men når det gjelder dyrhaugsflanken så er jeg enig at den ikke kan være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"Hans Kammerlander, who has climbed 13 of the 14 8,000+ mountains in the world, also attempted to become the first man to ski down K2. "The wall was a stiff 60 degrees. When I saw a Korean climber falling down the wall, passing just a few meters away from me, I took my skis off".

At noen har stått på ski ned en flanke behøver ikke nødvendigvis bety at den "ikke er store greia å labbe opp" for folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen som har noe info om hvem som har kjørt disse nordveggene?

Tviler på at det teoretisk sett er mulig å kjøre nordveggen på Eiger - den er så bratt at det knapt ligger snø på den, bortsett fra på isfeltene.

Det samme ville jeg tro om Matterhorn nord, men man vet nå aldri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.