boljus Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 har selv brukt nittedal sink magnum us3 34gr. Starta jakta sent i år, har blitt lite skyting på fugl, men de få gangene det har blitt løst skudd synes jeg ikke det har vært overbevisende med denne ammoen. Har planer om annen ammo til neste år. Er det noen som har erfaringer og anbefalinger med forskjellige ammunisjonstyper til skogsfugljakt? Quote
Lompa Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 Eley bismuth forrest. Funker fint for meg, men jeg savner blyet! Quote
boljus Posted February 8, 2009 Author Posted February 8, 2009 Eley bismuth forrest. Funker fint for meg, men jeg savner blyet! hvilken haglstørrelse og ladning? Quote
Polardego Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Det eneste jeg savner med blyhagl er prisen. Er jo 3-4 ganger dyrere hvis man skal ha et godt alternativ i alternative materialer. Stakkars duejegere sier jeg, men de skyter vel kanskje bare med stål? Quote
slemmo Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 duer kan man fint jakte på med lerdueammo. Quote
Recommended Posts