Gå til innhold
  • Bli medlem

Geiti (saksi's østtopper)


morten

Anbefalte innlegg

Var egentlig på vei til jobb litt over åtte, men så så det så sinnsykt blått ut nordvest i Jotunheimen. Heiv bilen 180 grader, raskt hjem, lynpakking og klokka kvart over elleve var jeg i Leirdalen. Været hadde slått opp og var pottegrått.

Jervefonni som mål ble byttet ut med Saksi's østtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bratt hammer sperret veien videre i retnin Saksi. Etter å ha forsøkt to varianter (klatring 3-4, meget utsatt) var jeg i ferd med å gi opp. Prøvde så en siste variant, og kom meg greit opp, selv om jeg var litt spent på returen.

Husker jeg også tenkte på å gi opp ved denne hammeren. Opplevde den som mer bratt og utsatt enn jeg hadde ventet. Jeg prøvde først litt på høyre side (nordøstsiden), hvor det var altfor utsatt uten sikring, men fant et langt bedre alternativ da jeg rundet hammeren til venstre og klatret opp fra sør. Der var det gode tak opp i noen store sprekker i fjellet. Var det der du også kom deg opp til slutt?

Slutter meg til dine stikkord for turen: Luftig og spennende. Og veldig kort anmarsj. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte trampoline (ikke Line nei) opp hammeren, en gedigen en. Problemet var at vi spratt alt for langt og måtte gå ned igjen for å komme opp. Ned igjen hoppet vi også på trampolina. Da landet vi først ned i dalen, oppe på biltaket. Ellers var også turen vi hadde veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vi brukte trampoline (ikke Line nei) opp hammeren, en gedigen en. Problemet var at vi spratt alt for langt og måtte gå ned igjen for å komme opp. Ned igjen hoppet vi også på trampolina. Da landet vi først ned i dalen, oppe på biltaket. Ellers var også turen vi hadde veldig fin.

Har du en slik sammenleggbar en, som går i sekken?? Jeg har en slik 1200ltr sekk (kjøpt i usa...) hvor jeg muligens skulle få plass til en slik en i.

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjøre det så vanskelig Kim. Jeg har ryggsekkrakett som ligger klar på loftet til den dagen moralen blir lav og helsa dårlig. Da skal jeg stå der på tunet utenfor Spiterstulen og ta av med et brak og landet trygt på Galdhøpiggen 2 minutter og 16 sekunder senere. Men moralen er fortsatt høy og helsa enda ikke så skral så både den og andre hjelpemidler som trampoline skal få ligge ubrukt enda en stund :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvorfor gjøre det så vanskelig Kim. Jeg har ryggsekkrakett som ligger klar på loftet til den dagen moralen blir lav og helsa dårlig. Da skal jeg stå der på tunet utenfor Spiterstulen og ta av med et brak og landet trygt på Galdhøpiggen 2 minutter og 16 sekunder senere. Men moralen er fortsatt høy og helsa enda ikke så skral så både den og andre hjelpemidler som trampoline skal få ligge ubrukt enda en stund :

Den er vel såpass kraftig at Spiterstulen blir en saga blott.....dessuten bør du lande på taket på hytta på piggen (med et brak) :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.