Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny fjellbukse


Tom

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny fjellbukse. Har satt av 5-6000 kroner til dette, og trenger noen tips fra noen som har peiling på utstyr.

- Jeg vil gjerne ha en bukse som er veldig lett fordi jeg er svak i bena.

- Den må puste, for jeg er redd for at jeg skal bli svett når jeg går oppoverbakker.

-Videre må den selvfølgelig være vanntett slik at jeg kan gå med den i alle værtyper. Å skifte underveis blir litt fattigslig for meg.

- Den må se stilig ut. Jeg er først og fremst på fjellet for å se og bli sett. Egentlig gir jeg faen i natur (ikke si det til noen), men det er så strategisk å ha noen bilder å vise dumme naut av noen byjenter. De blir jo griseimponerte bare man har vært utenfor Ring 3. Viktig at den ser tøff ut.

- Den må være kjøpt i "riktige" butikker. Finnes det noe dyrere og mer prestisjefylt enn Skandinavisk? Blir litt harry med utstyr som kjøpes gjennom butikker i Norge, synes jeg. Vil helst ha noe som er importert fra Paris eller Roma.

Håper virkelig noen kan hjelpe, ellers kan jeg ikke gå tur.

PS: Kjøpte forresten GPS i dag, så nå tør jeg å sprade rundt i Frognerparken. Skjønner ikke hvordan folk klarte seg før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, du er jammen ikke god. Spar pengene du, Tom. Kjøpt deg heller en togbillett ut av Oslo-regionen og gjerne litt til. Nordover lokker fjellene med ny frisk medisin for hjernen din. For mye tid innendørs foran PC'n gir deg altfor mye lyst til å provosere på Fjellforum vet du, Tommemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom lette produkter virker meningsløst og problematisk på deg, kan jo hvem som helst forstå at du aldri har lagt ut på en virkelig lang tur med sekk på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære Tom,

Du er jaggu meg det beste eksempel på en gammelmodig, utstyrskonservativ kvasiprovokatør jeg har sett!

Lykke til på neste tur! Tips: Hvorfor ikke trekke på deg et par lag med bomullslongs polstret med oljebukse utenpå? Det vil gi deg den rette følelsen av tyngde og klamhet du synes å søke på dine vandringer i fjellheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom lette produkter virker meningsløst og problematisk på deg, kan jo hvem som helst forstå at du aldri har lagt ut på en virkelig lang tur med sekk på ryggen.

Hvorfor lyver du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Anonymous

Når eg går til fjells, brukar eg bevernylonsbukse eller slitesterk og kraftig terylens-bukse, når vêret tillet det. Det har eg gjort i mange år, og kan fortelja at eg ikkje ser andre gjer det. For meg er ingenting betre enn å gå i ei komfortabel terylens-bukse pa tur gjennom t.d. myrlendt fjellskog, godt stappa ned i høge støvlar når søla skvett. Eg har god røynsle med terylensbukser til bruk i fjellet.

Helsing den stuttjukke fjellbamsen i fjella i vest i storleik xxxxxl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lett fjellbukse???? Til kalde vinterdagar kan du bruka ei tjukk og tung vadmels-bukse. Motstanden i ei tung bukse gjev god trim og styrkjer beina. Den eg har er omkring 5 kg., kanskje meir. (Det var no voldsamt kor alvorleg eg var no, Hehe, men det stemmer det som står over).

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.