Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS/GSM tracker


Kristianrk

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet å tenkt en stund nå. Når du er på lengre turer dvs 2-3 uker og lengre, ikke minst i områder langt borte fra folk, så vil det kanskje være lurt å ha en ekstra sikkerhet med i sekken. Så istedenfor å se på de dyre satelitttelefonene og nødpeilesenderene, har blikket falt på GSM sporing.

Man kan bruke disse til å spore biler, pcer og ellers andre ting du er redd for, men pga den lette vekta og størrelsen kan disse fint brukes på tur for å spore mennesker. Systemet er enkelt og ved å trykke på "nød" knappen, sender du ut en SMS til et valgt telefonnummer. Du kan ha 3 tlf nummer som du sender til, og det er 3 forskjellige knapper for hvert nummer. Nummeret kan være til din far eller mor, venner, familie som lurer på hvor langt du er kommet. Du kan nok også bruke redningssentralen sitt nummer, hvis det er nød.

Familien hjemme kan også ringe trackeren, for å vite hvor du er. De mottar da en melding hvor du er og får oppgitt lengde og breddegraden du er på. De kan da ta disse koordinatene og plottene dem inn på Google Earth eller lignende kart program. De får nå oppgitt din nøyaktige posisjon.

Alt dette skjer over satelitt.

Du betaler heller ikke noen fast pris, bare tellerskritt for det du ringer/sender for.

Prisen er også overkommelig og den ligger ifra 1500-2500 kroner på det jeg har sett på.

http://www.worldwideelectronics.co.uk/acatalog/Personal_GPS_GSM_Tracking_.html

http://wiimp.no/index1.html

Synes dette var en genial dingseboms :?

Noen som er enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det kommer vel ikke helt klart frem av linken, men jeg er 99% sikker på at "nødsignalet" sendes over GSM-nettet - ikke satellitt. Har du ikke dekning på mobilen er altså dingsen ubrukelig. Tror jeg. Desverre.

okei da må jeg vel ha misforstått hva som sto :?

Men det stod jo: "The TZ-02 Personal tracker is the very latest in satellite tracking technology"

Det kan jo være mulig at GPS/GSM trackeren sender ut posisjonen til en satelitt, som igjen sender posisjonen til GSM-nettet og til mobilen? Hakke peiling da, så jeg kan jo være langt ut på jordet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virka som en genial dings den.

Vet du om det går an at de som sitter hjemme kan sende til den for å motta informasjon?

Abonnementet koster jo 99 Euro pr år, da kan du sende ubegrenset E-post og 200 sms. Jeg synes den prisen var rimelig, spesielt hvis du skal på lange turer.

Lurer på om det er fast avgift du MÅ betale, eller er noe du kan velge/bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hjemme kan nok ikke hente noe informasjon. Det er kun den som har Spot`n som kan sende ut informasjon.

Du betaler for 1 år av gangen,men du trenger ikke betale hvert år,kun det året du har planlagt tur.

Så hvis du skal på en tur f.eks i 2009 og 2011 betaler du de årene,men ikke i 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hjemme kan nok ikke hente noe informasjon. Det er kun den som har Spot`n som kan sende ut informasjon.

Du betaler for 1 år av gangen,men du trenger ikke betale hvert år,kun det året du har planlagt tur.

Så hvis du skal på en tur f.eks i 2009 og 2011 betaler du de årene,men ikke i 2010.

okei takk skal du ha:)

Må skaffe en slik til neste sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.