Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøhetta via Snøheimveien ???


I&E

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært på Snøhetta/Snøheim i det siste??

Jeg lurer på om det pr. i dag er mulig å kjøre bil inn til Nasjonalparkgrensa ved Snøheim.

Jeg dreiv å kikka litt på DNT sine sider og kom over en side hvor det var anbefalt å ringe til Hjerkinn skytefelt for å sjekke når vegen var åpen. Jeg har ikke fått med mag at den skulle være stengt. Det har jo skjedd så mye i "Snøheim saken" som jeg ikke har fått helt med meg. Jeg ringte det oppgitte nummeret og snakka med en mindre blid person, og oppfattet det slik at Snøheim-veien var åpen kun i tidsrommene 20:00-08:00 og 16:00-17:00. Er det noen som kan bekrefte dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg var på Snøhetta forrige helg. Ringte den opplysningstelefonen til forsvaret og fikk beskjed om at veien var åpen for sivil ferdsel. Greit nok tenkte vi, og kjørte ned på Snøheim. Var der litt før kl. 12, og ble møtt av et skilt "kun åpent 20:00 til 08:00 og 16 - 17". Søren heller, når vi hadde kjørt så langt måtte vi jo komme en tur på toppen! Så det endte da med at vi parkerte og gikk inn. Møtte en god del andre forbanna folk! Tydelig at de heller ikke hadde hørt noe om denne reguleringen. Var nede ved veien ved Snøheim rundt kl 22.. Forholdsvis slitne, og lite klare for å gå 1 mil tilbake. Heldigvis var det noen tyskere ved bommen ved Snøheim som kjørte oss ned til parkeringsplassen! Godt var det.

Uansett så gjelder vel dette fra 20. august og fire uker frem i tid. Jævla godt gjort å forsvaret å ikke klare å opplyse om dette på telefonen da dette er noe som gjelder hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.