Gå til innhold
  • Bli medlem

Hesteslipp i Bekkelegeret!


gremlin

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har sett tilsvarende løsgående hester på turen gjennom Folarskardet (mellom Lordehytta og Raggsteindalen). Det var i slutten av september.

Er det ikke slik at folk har hester for å ri på dem? Drar de da dit om sommeren for å ri eller blir hestene hentet hjem ved behov. Eller står hestene der for at eierne kan gå på ferie mens hestene passer seg selv? Eller er det arbeidshester (finnes de fortsatt?) som er ferdig med arbeidet sitt for i år?

Som du skjønner har jeg ingen peiling og skulle gjerne finne ut hva som egentlig er formålet med å ha dem løs.

De ser forresten ut til at de koser seg ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formålet er att hingsten skal gå sammen med hoppene, og bedekke dem i løpet av sommeren!

Hesteeierene betaler vel klekkelig for att deres hopper skal ta seg føll med en premiert hingst kan jeg tenke meg!!

Men selve slipp-dagen, er en "fest" for hestefolket!

Og så er det selvsagt en betalt gjeter som skal holde oppsyn med dem i løpet av sommeren.

post-3769-133474553996_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.