Gå til innhold
Det er 833 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lyst til å gå Gjendesheim-Glitterheim-Spiterstulen-Leirvassbu-Gjendebu-Memurubu og så ta båten tilbake til Gjendesheim (da jeg har gått Besseggen flere ganger tidligere), eventuelt starte på Memurubu og gå andre veien. Men er det det noen her som vet hvilken vei som lønner seg å gå? Jeg har vært på de fleste av disse hyttene, men bortsett fra Besseggen så har jeg alltid bare gått toppturer ut fra hyttene, ikke mellom hyttene og derfor usikker på hvilken rekkefølge det lønner seg å gå rundturen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etapen Gjendesheim-Glitterheim er forholdsvis lang. Etapen Gjendebu-Memurubu er betydeligt kortere. Hvis du vil starte turen straks, du når frem til Gjendesheim (uden overnatning først), skal du starte tidligt for at nå til Glitterheim på en dag. Du kan nok bedre nå at tage båden ind til Memurubu (hvis der er en båd, der passer på det tidspunkt) og så gå til Gjendebu. Hvis du uanset vil starte med en overnatning på Gjendesheim, må du bare tænke over, om du helst vil starte med en lidt lang etape og slutte med en kortere etape og en bådtur (hvor du er afhængig af fartplanen) eller omvendt. Ellers kan jeg ikke se nogen særlig grund til, at den ene vej rundt skulle være at foretrække frem for den anden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 833 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Sprettball
      Hei! 
      Jeg skal gå fra Juvasshytta til Tyinkrysset i sommer (rett gjennom Jotunheimen) og det er første gang jeg reiser på tur og første gang siden jeg var liten at jeg telter på tur. Har sett over reiseruten på kart over oppmerka ruter og laget meg en egen tur-rute ut ifra dette. 
      Hvordan er turen fra Juvasshytta til Spiterstulen? Er det bratt ned til grusveien? Jeg spør fordi jeg har høydeskrekk og UT.no sa at dette var en krevende tur selv om det ikke er mange km mellom hyttene. Er det så bratt om man går om Heimresætre?
      Turen fra Spiterstulen til Gjendehytta er neste mål. Dette er en lang etappe og jeg legger inn en overnatting mellom (om ikke terrenget er veldig flatt og fint). Hvordan er terrenget i Urdadalen? Det ser ganske flatt og fint ut på kartet, men jeg spør for sikkerhets skyld.

Turen går så fra Gjendehytta, ned til Bygdin og mot Tyinkrysset. Hvordan er terrenget her?

Til sak nr 2
      Jeg har med meg en venninne og hun er veldig redd for at vi skal møte på bjørn, ulv, jerv eller rev. Av den grunn har jeg lagt ruta nærme hytter i tilfelle hun blir redd og vi kan gå litt nærmere en av hyttene. Er det mye rovdyr på fjellet eller kan jeg "trygt" ta henne med i Urdadalen og overnatte der uten mye lyd fra dyr utenfor teltet? Vil at denne opplevelsen skal bli fin for henne sånn at hun ikke blir skremt fra å bli med meg på tur senere

Ingen av oss har gått så langt før, i flere dager, men har gått topper med 15-18 km på 2-3 timer med god stigning. Planen er å komme fram til Tyin på 5 dager. Klarer vi det?

• Av stef78
      hi there,
      my name is stefan and i am living currently in Skåne, Sweden. 
      Ca. 10.-20. July I will be with my dog around Jotunheimen or Hardangervidda touring and I am looking for tips about trekking and friendly people to exchange experiences with! :)
      Cause my dog is only 8 month old I will not be able to walk great distances, what do you recommend? 
      Feel free to contact me with PM. I speak: swedish, german, english and a bit french.
      I am looking forward to get in touch!
      Kindest regards 
      Stefan & Kenjii

• Av Leif88
      hei hei. jeg og min samboer skal ned til Luster uke 22. ( månedskifte mai/juni ) også har vi den helga fri, så vi har lyst opp til Jotunheimen, når vi alikevell er så nærme. men så er det jo veldig mye snø i stort sett hele norge for øyeblikket, så lurer på hvordan snøforholda er på den delen på den tiden? jeg lurer også på hvor det er  best og dra til jotunheimen fra da Luster.
      så tar veldig gjerne imot tips til rute
    • Av Lisbre
      Noen som har vært på Skardstiden i Jotunheimen? 
      Kan denne bestiges uten tau, og er det i tilfelle greit merket sti?
      Har begynt å planlegge sommerens fjellturer, og tenker å ta noen topper i Jotunheimen.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.