Gå til innhold
ruggen

Revejakt/beverjakt

Det er 3053 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Det er ikke mye å jakte på om dagen så jeg lurte på om det er noen som vet om terreng hvor de har rimelig utleie av revejakt eventuelt beverjakt? Gjerne på østlandet, men tar gjerne i mot tips om terreng andre steder i landet også.

Ruggen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for det knutis! Jeg kikket faktisk på inatur tidligere i dag, men må ha blunket i det jeg var innom Hurdal. Jeg så nemlig ikke at det var gratis revejakt der. Takk skal du ha....Vet du hvordan revebestanden er i området og hvor mange jegere som er ute etter rev der?

ruggen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra med rev her og alt for få som jakter på den.

Du finner mye om lokkefløyter inkludert critrcall her: Skjult lenke - logg inn for å se den

Fløyta har forøvrig kommet ned på akseptabelt prisnivå i Norge nå:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har sett at prisene har blitt veldig overkommelige. Jeg har også inntrykk av at det er mange som har sett mikkel etter å ha brukt den så jeg tror jeg skal anskaffe meg en slik for å prøve for morro skyld. Ellers er det jo en kjennsgjerning at reveskinn ikke er noen vare av interesse for almenheten lengre, men jeg lurer på om det er enkeltmennesker som fremdeles etterspør og har behov for reveksinn av ulike grunner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du gir meg "oppskriften" på en slik lue og betaler godt kan det jo være det lar seg gjøre;)

Saken er den at jeg faktisk tror at det er enkelte som er interessert i skinn fremdeles til ulike formål. Deriblant har det kommet meg for øre at enkelte som binder flue til fiske kan være interessert i dette. Dette er forøvrig ikke verifisert, og jeg kan derfor ikke gå god for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Revehale er et populært materiale til fluebinding. Men du kan nok ikke regne med å få så mye for en hale.

Så et annet sted at en fyr hadde fått reveskinna sine garva og solgt dem etterpå. Men fortsatt ikke noen stor fortjeneste.

Davy Crocket lue er artig det. Ungene mine har ei som er sydd av to mårskinn. Sendte da 2 hele mår og fikk lue tilbake. Kosta 1500.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har klippemal og instruksjonshefte for sying av pelslue. Skal forsøke å få scannet dette slik at flere kan nyttegjøre seg av dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig bra. Godt initativ krokann! sikkert flere som har lyst til å prøve seg litt med nål og tråd:)

knutis hvor sendte du mårskinnene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har laga en sitteplate av et rådyrskinn selv. Det ble så bra at det ligger ved ovnen inne.

Har prøvd et selskinn også, men det stinker.

Mink og bever har jeg sendt bort for breding siden jeg har litt for få av de til å "prøve og feile".

Rev har jeg enda ikke fått skutt.

Det går en tråd på kammeret.no med oppskriften jeg brukte: Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har klippemal og instruksjonshefte for sying av pelslue. Skal forsøke å få scannet dette slik at flere kan nyttegjøre seg av dette.

Hvordan går det med scanningen?

Om du er i Trondheim en dag kan jeg hjelpe til med A3 skanner hvis det trengs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde meg en ettermiddag/kveld etter mikkel i påsken. brukte lokken nordic predator, men så ikke et reveskinn gitt...det ble med 4 rådyr og en bever og det er da noe;) dette var dog på sørlandet. Andre som har prøvd seg med lokken den senere tid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3053 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av AmundJS
      Hei, er det noen her som vet om forskjellige typer pakkrammesekker? Idag har jeg en Bergans PowerFrame 3810 og er storfornøyd med den, men kan trenge en mindre sekk. Helst rundt 60-80L men med en ramme med visse detaljer som PowerFrame har. For eksempel så er jeg avhengig av disse rørene som stikker opp av ramma, da disse brukes til å bære rifle, ekstra bagger, poser, og mye annet. Vil gjerne også ha en L-formet ramme, da det gjør det mye lettere å pakke vedsekker/bensinkanner osv men L-ramme er ikke et "must".
      Jeg har sett en del på Norrøna Reconpack, men denne er også for stor og for dyr, har også sett på Eberlestock sin Mainframe men denne mangler disse to knaggene. 
      Eventuelt noen som har prøvd seg på å lage en annen sekkepose til PowerFrame? eller vet om en type sekk som lett kan festes på ramma uten å bli ubehaglig på grunn av stropper som festes på tvers av skulderremmer/ryggen? 
      Jeg setter stor pris på alle forslag og hjelp  
    • Av Iren Hansen
      Jeg har kun litt erfaring med storviltjakt og trenger råd og tips på hvilke tradisjoner som brukes for å sikre at man får riktig møring? Hvis til eksempel mørningstermometeret mitt går i stykker, er det metoder for å se om kjøttet er ferdig mørnet? 
    • Av GrundeL
      Leseverdig artikkel om eiendomsretten: Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Vebjørn Holmslet Astad
      Navn: Litt frå jaktåret 2017
      Kategori: Medlemmenes egne videoer (friluftsliv)
      Dato lagt til: 2018-03-27
      Innsendt av: Skjult lenke - logg inn for å se den

Har samla opp någen fine situasjoner fra jaktåret 2017 her. Ser fram te høsten igjen

Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Vebjørn Holmslet Astad
      Har samla opp någen fine situasjoner fra jaktåret 2017 her. Ser fram te høsten igjen
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.