Gå til innhold
  • Bli medlem

Bomtur på Larstind søn 21/3-04


Håvard

Anbefalte innlegg

Mitt første innlegg her på dette forumet. Starter like gjerne med rapport om "bomtur" på Larstind :)
Først, lørdag stod Skredahøin for tur. Traff en aktiv debatant på disse sidene i lia under toppen. Vedkommende motiverte meg til å bli medlem her, artig samtale forresten, E.
Søn var helgas egentlige mål, Larstind! Vel framme under renna sa veien videre seg selv. For utrygt opp renna (skal jo tross alt fortsette ei stund til!) Ergo på ski et stykke oppover mot Larstind N, deretter til beins til nordtoppen. Fantastisk vær, ser 3 personer på Vesttoppen. Snøhettatraversen ser forlokkende ut, men den får vente til sommer`n. På nordtoppene tas tau og stegjern frem. Stegjern ja: Kurt, er det ikke en tanke å teste de på skoa før avreise :) Ingen stegjern, ingen tur videre mot Larstind. Faktisk mye snø langs eggen mot skaret. Ruta fra skaret og opp på Larstind ser egentlig grei ut, vel å merke med STEGJERN!! Litt småirriterende å måtte returnere, men vi kommer igjen, gjerne i vinter.

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til forumet Håvard! Og flott at du legger ut en turrapport :) ! Spennende å lese om andres turer.

Stemmer det Håvard, at ruta fra skaret og opp på Larstind egentlig er grei. Kun litt småklyving for å komme opp på ryggen igjen, etter at man har gått igjennom sprekken i steinen fra bunn av skaret.

Forstår godt at det ble vendereis uten stegjern. Ufrivillige aketurer skal man helst unngå der oppe. Toppen er jo krevende på sommerstid, så denne årstiden krever nok ytterligere varsomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann! Kult du ble medlem, Håvard! Synd at dere ikke kom dere opp :)

PS! Moderatorer: Hva skjer med vervepremien a?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel være litt forsiktig med å si at den er grei, det blir subjektivt uansett. Er slettes ikke "tøffeste" gutten i klassen, kom jo heller ikke opp :) Håper på nytt forsøk før påske??, så får vi se da. Har veldig lyst på vintertur dit :) .... men renna går jeg ikke under disse forholdene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har også hatt en bomtur på Larstind. Jeg og en kamerat prøvde oss på den for noen år siden. Vi gikk opp fra vest/nordvest men måtte snu da vi syntes det ble for risikabelt uten sikringsmidler. Er dette den vanligste veien å gå, eller har andre gått fra andre sider? Og er det vanlig å ta denne toppen uten noen form for sikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.