Anders Eriksen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Noen som har prøvd denne? https://turbulent.no/produkt/yamaga-blanks-bluecurrent-100-beta/ Må jo virkelig være ei god stang for den prisen.
+Gabs88 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Ja, jeg har denne. Stangen er god, jeg målte min til 102g, den har kort håndtak og høy kvalitet på alle komponenter. Den kan kaste alt fra 0-30g, men jeg opplevde den som best på 0-15g, på 20-28g sluker og wobblere liker jeg er litt lengre håndtak. Til gjelgjeld er dette den beste stangen jeg har testet til lange kast med 0-15g. Jeg hadde også Daiwa Morethan 9,2 fot (som knakk pga kollisjon med bro etter at ankeret mitt løsnet i elv) og Shimano Lunamis 11 fot, Som er svært sammenlignbare stenger i ultralett high end klassen. Det var etter at Morethan stangen knakk at jeg kjøpte denne. Daiwa Morethan opplevde jeg som en mye bedre allround-stang til hele kasteområdet, mens Lunamis er blitt en favoritt til 20-35g. Det skal også nevnes at skjøtet i min BlueCurrent Beta 100 stang sprakk, jeg har fått ny tupp men jeg har ikke rukket å teste ut stangen igjen i etterkant. Om dette er fordi stangen er bygd så lett og tynn av den blir litt svak, eller om jeg bare var uheldig kan jeg ikke uttale meg om. Men Turbulent.no tok reklamasjonen uten problemer, dette skjedde innefor 2 uker av at jeg fikk stangen. Kort fortalt er alle de 3 stengene jeg nevner helt fantastiske stenger, men BlueCurrent 100 har svært kort håndtak noe som da blir en svakhet når man kaster i det øvre kasteområdet men som igjen gjør at man får mer fart og lengre kast i det nedre kasteområdet. Det gjør den også veldig mye mer behagelig enn de andre når man feks fisker fra kano/kajakk/båt. 1
Anders Eriksen Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Supert! Hvor stor snelle bruker du? Jeg har en 2500 nå, ser de anbefaler 4000, men blir dyrt å kjøpe ny. Synes egentlig den dawia-stangen ser mer spennende ut for mitt bruk. Den i 5-25g, 9 eller 10 fot. Men for en pris🥶
+Gabs88 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) 14 minutes ago, Anders Eriksen said: Supert! Hvor stor snelle bruker du? Jeg har en 2500 nå, ser de anbefaler 4000, men blir dyrt å kjøpe ny. Synes egentlig den dawia-stangen ser mer spennende ut for mitt bruk. Den i 5-25g, 9 eller 10 fot. Men for en pris🥶 Har prøvd Shimano Vanquish 2500 og 4000 på denne, Vanquish 2500 oppleves som mest riktig for stangen. Men for maks kasteavstand skader ikke 4000 str heller. Uansett så er det bare å prøve om du er fornøyd. Shimano Vanquish 4000 veier feks kun 205g som er lettere enn de fleste 2500 sneller, så om du uansett skal ha en ny snelle skader det ikke å gå opp i størrelse. Etter at jeg kjøpte Vanquish i 4000 str merker jeg jo at jeg har blitt veldig glad i denne kombinasjonen av vekt og størrelse. Endret 7 timer siden av Gabs88
+Gabs88 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 1 hour ago, Anders Eriksen said: Synes egentlig den dawia-stangen ser mer spennende ut for mitt bruk. Den i 5-25g, 9 eller 10 fot. Men for en pris🥶 Vi er sent nok på året til at vi snart kan se tilbud på mye rart. Det er ikke nå jeg ville ha kjøpt for fullpris. Uansett er alle de tre nevnte stengene ekstremt gode, men når du kjøper i denne prisklassen vær klar over at det du kan forvente er lav vekt, god følelse, kvalitet og ytelse. Men slike dyre, superlette stenger er også ekstra skjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå