DueMetri Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Den aktuelle jakken: https://www.bergans.com/no/p/2571-y-mountainline-breathe-3l-shell-jacket-men/24616 Jeg har lest om denne jakken på nett og jeg var også innom butikken deres bak Oslo Rådhus og prøvde den. Et særdeles flott klesplagg som var behagelig å ha på seg. Pustende regnklær er et vel et slags oksymoron, men som vann- og vindtett skalljakke virker denne ganske uslåelig. Jeg har de siste årene utviklet eget friluftsliv til lengre turer, sette pris på dårlig vær og generelt utfordre meg selv. Ingen planer om å snu om på det. Så sånn sett er det vel bedre å investere i godt utstyr enn å kjøpe noe som er rimeligere, og man blir middels fornøyd med? Det finnes også en bukse med seler som passer til. Denne er også aktuell, men er samtidig usikker på hvor ofte jeg vil dra på meg en bib på turer med mindre det høljregner. Jeg ser forresten at denne jakken opererer med vannsøyle på 20.000 mm, men topp-jakken til Norrøna har 28.000 mm. Er det noen praktisk forskjell på dette? Alle innspill mottas med takk. Siter
TrondJ Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Jeg var en av testerne til Bergans sommeren for 2 år siden. Jeg fikk tilsendt både bukse og jakke i serien du er interessert i. Buksa var for stor, så den fikk jeg aldri testet. Jakka derimot brukte jeg ca 30 dager på Hardangervidda Vest på turer med telt og fiskestang i all slags vær. Jeg ga jakka topp karakter i etterkant. Jakka er lett og pakker lite. Den holdt meg helt tørr på dager med mye regn. Under forflytning opplevde jeg at den også ventilerer bedre enn alt jeg har prøvd av tilsvarende produkter fra andre produsenter. Jeg ble også veldig glad i de to uvanlig store lommene i fronten. Den ene brukte jeg til oppbevaring av kart og kompass under forflytning. Ytterstoffet er bortimot lydløst og føles mykt og behagelig. Etter 30 dagers bruk så jeg ingen tegn til slitasje. Som en ekstra bonus kan du vaske jakka med Omo eller tilsvarende etter tur. Ikke noe hazzle med impregnering. For ordens skyld - jeg har ingen tilknytning til Bergans. 1 Siter
DueMetri Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Takk for innsiktsfull tilbakemelding. Ett steg nærmere innkjøp nå. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.