Gjestrumen Skrevet i går, 00:29 Skrevet i går, 00:29 Hallo. Har nylig kjøpt en teltduk fra Forsvaret. Skal i hovedsak bruke den som poncho, men også som en form for tarp eller lignende. Er det noen som har erfaringer med dette? Spesifikt én duk? Takk på forhånd. Siter
+Nubben Skrevet i går, 07:26 Skrevet i går, 07:26 Jeg har mange netter i knappetelt, noe som ofte har fungert bra. En liten kommentar er at det kan være ganske stor variasjon i dukene med tanke på vanntetthet. På relativt nye duker som har vært lite brukt trillet vannet fint av, men mer slitte duker ofte trekker vann gjennom ganske raskt. Som poncho opplevde jeg de som ganske ubehagelige i åpningen rundt halsen, men det kan man jo teste for å se om man synes det er greit. Eventuelt kan en buff myke det litt opp. Som tarp er den ganske liten, og diamant-formen kan gjøre det litt utfordrende å bli dekket i full ligge-lengde, men videoene over viser jo noen aktuelle oppsett. UD 6-81-6E viser noen oppsett med flere duker og et oppsett med kombinasjonen en duk og bildør Siter
Gjestrumen Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden Nubben skrev (12 timer siden): Jeg har mange netter i knappetelt, noe som ofte har fungert bra. En liten kommentar er at det kan være ganske stor variasjon i dukene med tanke på vanntetthet. På relativt nye duker som har vært lite brukt trillet vannet fint av, men mer slitte duker ofte trekker vann gjennom ganske raskt. Som poncho opplevde jeg de som ganske ubehagelige i åpningen rundt halsen, men det kan man jo teste for å se om man synes det er greit. Eventuelt kan en buff myke det litt opp. Som tarp er den ganske liten, og diamant-formen kan gjøre det litt utfordrende å bli dekket i full ligge-lengde, men videoene over viser jo noen aktuelle oppsett. UD 6-81-6E viser noen oppsett med flere duker og et oppsett med kombinasjonen en duk og bildør Vet du noen om hvordan jeg kan impregnere den? Har blitt fortalt av en eldre nabo at han brukte noe lignede fjellreven sin Greenland wax. Eller er det noen spray som er bedre? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.