Gå til innhold
  • Bli medlem

Trekkertent Saor


Jantoret

Anbefalte innlegg

Heia. 

Er på utkikk etter et relativt lett telt for meg som gjerne tåler litt friskt vær på høyfjellet. Har til nå brukt helsport reinsfjell sl i noen år, men det synger på siste verset. Jeg har også opplevd vær hvor teltet var i ferd med å ryke, men reddet meg så vidt. 

Så kravet er at et nytt telt tåler noe mer vær, samtidig som det er romslig for 1 og ikke for tungt da jeg ofte drar med meg enten mye fiske eller jaktutstyr i tillegg til vanlig turutstyr.

Har og et ønske om  å kunne koke innendørs ved behov og god lufting siden jeg årlig er på Finnmarksvidda hvor det kan være alt fra snø til 30 grader. . Samtidig blir et rent meshinnertelt for luftig for meg. Vil ha muligheten til å stenge av, samtidig ha meshmuligheter i dør ol. 

Har sett litt rundt og vurdert Hilleberg Unna eller niak og sett på tarpent scarp. Også vurdert Barents snota.

Men har i det siste blitt veldig nysgjerrig på trekkertent Saor i enten dcf eller nylon. Virker som en kopi av Unna, men med større fortelt. Perfekt for meg til å kunne ha utstyr og koke.

Men det er et for meg ukjent merke og virker å ha litt leveringstid. 

Erdet noen her inne som har et Saortelt i en eller annen utgave og kan si noe om kvalitet og brukervennlighet?  

Eller er det et annet telt som kan være vel så bra og fleksibelt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noen her som har, om jeg husker rett. Fyren som syr teltene er hyggelig og hjelpsom om man lurer på det ene eller andre, jeg har selv vurdert teltet. Så langt har bare en tarp i dcf, men må si at stoffet lager en del lyd i vinden sammenlignet med nylon. Er du skikkelig modig finnes jo alltid MLD Trailstar, så får man syte og klage nok til Ron så han får fingeren ut og syr noen innertelt i tett stoff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.