Gå til innhold
  • Bli medlem

Redigere Check-in meldinger explorer.garmin.com?


KjartanE

Anbefalte innlegg

Prøver å endre forhåndsdefinerte meldinger, men kan bare endre mottaker.

(Den endres forsåvidt heller ikke på enhet etter sync....)

 

spacer.png

 

Jeg mangler muligheten til å endre selve meldingen. Fungerer det bare på de dyreste abonnementene? Jeg har det billigste.

Enheten er en Garmin inReach Mini. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut til at alle systemene er oppe og går, så det burde fungere. Men det er altså en annen mottaker som får meldinga di enn det som står på explore-nettsida di? Det høres i så fall ut som at du ikke har fått synkronisert enheten med kontoen av en eller annen grunn. Du skal i hvert fall kunne endre mottaker via explore-kontoen din (og også merke av for at meldinga skal sendes til map share. Noe annet ville jo også være meningsløst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (5 timer siden):

Hvordan synkroniserer du?

Har forsøkt å synkronisere via Earthmate og via Garmin Explore på Mac’n. 
Men da kona kom hjem i går kveld kunne hun fortelle at hun hadde fått en hel haug med meldinger om at jeg var på tur, og at alt var ok.
På selve enheten står kun min epostadresse, men er den avsender og ikke mottaker? Virker sånn. Ikke helt med i Garmins gale verden merker jeg 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjartanE skrev (4 timer siden):

Har forsøkt å synkronisere via Earthmate og via Garmin Explore på Mac’n. 
Men da kona kom hjem i går kveld kunne hun fortelle at hun hadde fått en hel haug med meldinger om at jeg var på tur, og at alt var ok.
På selve enheten står kun min epostadresse, men er den avsender og ikke mottaker? Virker sånn. Ikke helt med i Garmins gale verden merker jeg 🙂 

Hvis du snakker om kontaktlista, så er det en egen ting. Der kan du plukke kontakter hvis du skal skrive en vanlig melding. Hvis du ikke har lagt inn noen mener jeg bare du selv vil stå oppført der. Kontakter i disse forhåndsdefinerte meldingene vil ikke dukke opp der, men jeg mener de skal synes i det du sender meldinga, under "vis detaljer" på siste skjermbildet før meldinga sendes på inReach Mini. På inReach Mini 2 vises det på siste skjermbildet før man sender meldinga.

Nei, Garmin er ikke akkurat veldig gode på brukergrensesnitt. Det har jeg ment i mange år (og nordnorsk glosebok anvendes jevnlig under bruk av Garmin-produkter), men hardwaren synes jeg er veldig god. Der er de flinke (synes jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt inReach Mini en del. Hvis du har spørsmål må du bare stille de, så skal jeg forsøke å svare. Det er en del ting som ikke er like opplagte. Jeg antar du har inReach Mini siden du bruker Earthmate. Mini 2 bruker Explore-appen.

Nå har jeg inReach Mini 2. Der er brukergrensesnittet endret, men jeg vet ikke om jeg ble så mye klokere av det. Men noen forbedringer er det jo her og der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (4 timer siden):

Hvor står din adresse? Altså, hvilken menysekvens for å se adressen?

Når jeg trykker for å vise detaljer på forhåndsdefinerte meldinger så står min epost, deretter meldingen. Men jeg antar at den bare viser hvem som er avsender?

Den sender melding til kona, så er nok jeg som ikke forstå/forsto oppsettet 🙂

Endret av KjartanE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjartanE skrev (38 minutter siden):

Når jeg trykker for å vise detaljer på forhåndsdefinerte meldinger så står min epost, deretter meldingen. Men jeg antar at den bare viser hvem som er avsender?

Den sender melding til kona, så er nok jeg som ikke forstå/forsto oppsettet 🙂

Underlig. Der skal det stå hvem som får meldinga. Å skrive hvem som sender den er jo meningsløst. Du holder jo enheten i hånda og vet godt hvem som sender, eller? 😄

Min bedre halvdel har overtatt min inReach Mini og vi satte den opp og synkroniserte for ei ukes tid siden eller så. Der har hun satt opp meg som adressat for de 3 forhåndsdefinerte meldingene, og det er testet at det virker. Når jeg nå går inn på den, så står mitt telefonnummer under detaljer (samt teksten i selve meldinga - den som ikke lenger kan endres), så der er det akkurat slik jeg forventet at det skulle være. På din mener jeg da det burde være din kones epostadressen som vises under detaljer siden det er denne som mottar meldinga.

Det er også nøyaktig det som det står i brukermanualen at det skal gjøre:

https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/inreachmini/EN-US/GUID-6A4D26D2-D306-42A9-9D07-383FA559B0E7.html

Mulig du bør prøve å synkronisere en gang til, eventuelt resette enheten og sette den opp på nytt (tror ikke du trenger reaktivere, men det vil uansett ikke koste noe, det gjorde det i hvert fall ikke når jeg avregistrerte den gamle og registrerte den nye i stedet på kontoen min). Alternativet er at du fortsetter å bare ha det sånn siden du jo vet at meldinga reiser til riktig sted selv om det står feil under detaljer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (8 timer siden):

Underlig. Der skal det stå hvem som får meldinga. Å skrive hvem som sender den er jo meningsløst. Du holder jo enheten i hånda og vet godt hvem som sender, eller? 😄

 

Vanskelig å være uenig i det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.