Gå til innhold
  • Bli medlem

Kilimanjaro


Anbefalte innlegg

Annonse

Det er altfor mange år siden jeg har vært på fjelltur i Tanzania (Kilimanjaro i 1996 og Mt Meru i 2005), så har ikke noen lokale å anbefale. Men ved et par andre anledninger i seinere år har vi hatt gode erfaringer med Get Africa Travel i Sør-Afrika. De holder til i Durban og drives av et et norsk-sørafrikansk par. De har holdt på i over 20 år og har god oversikt over mye - og har som politikk å ikke selge inn noe de ikke har prøvd selv. Ser de annonserer for Kilimanjaro også.

Jo, det er langt fra Sør-Afrika til Tanzania, men de har et godt kontaktnett. Aner ingenting om prising i våre dager, men det koster lite å høre med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindgjenger skrev (25 minutter siden):

Det er altfor mange år siden jeg har vært på fjelltur i Tanzania (Kilimanjaro i 1996 og Mt Meru i 2005), så har ikke noen lokale å anbefale. Men ved et par andre anledninger i seinere år har vi hatt gode erfaringer med Get Africa Travel i Sør-Afrika. De holder til i Durban og drives av et et norsk-sørafrikansk par. De har holdt på i over 20 år og har god oversikt over mye - og har som politikk å ikke selge inn noe de ikke har prøvd selv. Ser de annonserer for Kilimanjaro også.

Jo, det er langt fra Sør-Afrika til Tanzania, men de har et godt kontaktnett. Aner ingenting om prising i våre dager, men det koster lite å høre med dem.

Tusen takk for svar! Settes stor pris på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei

Jeg har bodd i Tanzania i flere år og selv drevet selskap der nede. Det er utrolig mange bra selskaper å velge mellom, men det er også veldig mange ufattelig dårlige, så det er viktig å tenke på at du får det du betaler for.

De selskapene som er dyrere er ikke bare dyrere fordi de får mer profitt, men fordi de behandler og betaler sine ansatte bedre, de har et større crew med seg slik at du får bedre oppvartning og crewet får mer overkommelige arbeidsvilkår. Dersom det er et billig selskap, så er ofte mat noe de sparer penger på, noe som igjen kan medføre at en enten blir syk eller ikke klarer å få i seg nok mat (fordi det ikke ser godt ut, smaker godt). Viktig å huske at jo høyere en kommer så vil appetitten synke, så mat som både ser og smaker godt er veldig viktig for en suksessfull tur.

 

Har du tenkt på en spesiell rute eller blir det bestemt litt ut i fra budsjettet ditt?

 

Jeg kan anbefale Lemosho ruten over 7 eller 8 dager, eller Machame ruten over 6 eller 7 dager. Dette er nok de rutene med høyest suksessrate, samt flottest natur :) Da spesielt Lemosho synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.