Gå til innhold
  • Bli medlem

Brenne varmeposer?


ubernoob

Anbefalte innlegg

Kan man kvitte seg med ekstra vekt ved å brenne eller grave ned innholdet av varmeposer uten at miljøet blir påvirket?

Har prøvd å lese meg opp på innholdet og det ser ut til å være jern og salt i posene som reagerer med luft når de åpnes og da skaper varme når innholdet ruster.

Jern brenner om det får oksygen og det er jo oppmalt, men da dannes jernoksid. Vet ikke om det er bedre eller dårligere? Man kan kanskje kutte opp posen og strø det over bålet, strø det i naturen, eller grave det ned.

Posen rundt er sannsynligvis laget av tettvevd bomull som puster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjemi er jeg ikke god på, men Google, han kjenner jeg rimelig godt search?&q=disposal+of+hand+heater+bags Får flere relevant treff der som indikerer at innholdet i brukte poser kan du tømme i naturen....

"Warmers are made with natural ingredients and safe for the environment. Just use and dispose of in your everyday garbage."
----
"Used heat packs can be safely disposed of in the trash. Unactivated heat packs cannot be disposed of in the trash, as liquids coming into contact with the heat pack could activate the heat pack.
----
"Are Little Hotties Hand Warmers toxic?
Once the hand warmer is used, it is no longer considered toxic, as the iron is essentially considered "inactivated." However, if it is an unused packet, then it can be quite dangerous depending on the amount ingested. Iron toxicity can vary from mild to severe - at its worst it can be fatal."
---

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.