Gå til innhold
marialini

Campingtelt for 3

Anbefalte innlegg

Hei teltfolket :)  

Jeg har lyst til å ta ungene (8 og 10 år) med på bil- og teltferie nordover i sommer. Og har derfor kommet til at vi trenger et nytt telt som er litt mer komfortabelt å bo i enn Fjellheimen 3 pro, som vi har i dag. Ferien skal som sagt være bilbasert, og derfor er ikke vekt superviktig, men pakkstørrelsen kan heller ikke være gigantisk, for da får vi plassproblemer i bilen. Fjellheimen-teltet blir med for fotturer. Jeg har satt opp et par kriterier for teltet:

-det må være ståhøyde i teltet (jeg er 1.65)

-det må være to sovekabiner (10 åringen trenger litt privacy). 

-det må være forholdsvis lett å sette opp for en voksen, med litt hjelp fra barn.

-Det MÅ være myggnetting i åpninger og gulv i teltet

-Mørke soverom tenker jeg kan være lurt, i og med at det er lyst nordpå.

Har sett meg ut tre modeller så langt, og jeg trenger rett og slett litt hjelp til å nerde rundt hvilken av modellene som egner seg best for oss:

1. Outwell Dash 5

2. Easy Camp Huntsville 500

3. Easy Camp tornado 400 eller 500.

Er det noen som vil hjelpe meg å veie litt for og i mot? :) Evt. har egne erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KS10 skrev (10 minutter siden):

Hva med Helsport Gimle family 4+? To innertelt og full ståhøyde i ytterteltet. 

Har vært inne på det også, ser ut som et fint telt! men det er vesentlig dyrere enn de andre teltene jeg har sammenlignet med og så mangler det gulv i midten og myggnetting inn til "oppholdsrommet". Jeg er nok ute etter noe litt mer camping/glamping aktig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engelsen skrev (3 timer siden):

Skjult lenke - logg inn for å se den

Jeg bestilte dette, blir spennende å se hvordan det er oppsatt. Er litt overrasket over at et tunneltelt kan være så svinsk tungt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av tomkalsjo
      Har tenkt å gå noen turer på nordsiden av Hallingskarvet i slutten av Juli. Har tenkt å bruke Raggsteinsdalen som "base".
      Er det noen som har noen forslag på "fotogene" turer i dette området?
      Har noen f.eks gått fra Raggsteinsdalen til Storekvelvi langs skarvet?
      mvh
      Tomas
    • Av Siw
      Jeg skal besøke min mor i Tønsberg til uka og hun kunne gjerne tenke seg å være med meg på et par dagers fiske/telt tur. Hun kunne også tenke seg å være i sopp område for å se om det er noe å finne nå. Problemet er at vi må kunne kjøre til telt plass da min mor er litt handicappet og jeg må da alene styre med tyngre telt utstyr. Vi kan kjøre ca et par timer fra Tønsberg. Er det noen som har gode tips om turplass ved et fiskevann?
    • Av tshansen
      Jeg har sett litt på campingstol...

Først og fremst til å kunne ha med på motorsykkeltur, men pakker den "lett" nok, er det ikke utenkelig at den blir med på et par fjellturer også. Greit å sitte komfortabelt når man skal lage mat etter å ha slått opp camp. 
      Har kikket litt på Helinox, som er veldig annerkjent og får mye gode reviews. Prisen er deretter 

Jeg ser at ledena.no har "samme" stolen til halve prisen. Bortsett fra fargen så ser dette ut som en identisk kopi. Er det noen her som har erfaring med lignende? 

• Av FInn Hjalmar
      Hei.
      Vi planlegger en tur med combi camp til Rondane eller fjellområdet rundt Er det noen som har noe tips til hvor vi evt. kan parkere og sette opp combicampen? Vi vil helst unngår campingplasser. Liker å campe for oss selv

mvh
      Finn Hjalmar Pedersen
    • Av Mizzy
      Sommerens strabaser er under planlegging og vi tenker bestemt på en tur til Hardangervidda i år. Regner med å ha ca 14 dager +/- til rådighet. Vi skal ligge i telt, og har lyst å ta med fiskestenger.
      Vi reiser nedover fra Trondheim og spekulerer litt hvor det er lurt å parkere eller ta seg inn mot vidda. Har tanker om at det blir enten Odda, Rjukan, eller Finse. Men så stopper det.
      Hadde sett for meg at vi kunne kjøre vestlandet nedover da dette er en del av Norge vi har sett svært lite av, dermed ser jeg at det vil ta mye lenger tid å kjøre. Noen som har noen formeninger om dette?
      Andre sier at vest for vidda er den fineste plassen, mens andre kanskje mener Telemark, Buskerud.
      Kom gjerne med tips i forhold til rute osv. Tanken er å kunne hente bilen etter endt tur, og kjøre videre mot Oslo, før vi tar Trolltunga, og Geiranger på tur nordover igjen. (Ser jo her at det kanskje ikke er nødvendig med to turer gjennom vestlandet.)
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.