Gå til innhold
  • Bli medlem

Storsylen


happynurse

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Fjellfinn
Hei!

Har sett litt på hjemmesidene til tt, og der står det at turen fra nedalshytta til storsylen tar 9 timer tur/retur.. Er det noen som har gått der, og tar det virkelig hele 9 timer?

-happynurse :lol:

Jeg noterte meg 9 timer i mitt tempo, så regner du 8 timer pluss en liten til så er du der...

Om du vil kan jeg tegne et kart også - så kan vi ser om vi trimmet ned noen minutter :lol:

Her er uansett min historie om dette - fra i fjor midt i sommeren.

http://www.krovoll.net/Storsylen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de tar 9 timer, minst, husk du skal ligge og dovne på toppen også.

Varianten med travers over anbefales, kommer da opp ene sida, langs en rygg (sørvendt?) og går ned andre sida (vestvendt?).

Ta himmelretningene mine med en klype kanel, det er leeenge siden jeg var der, men det gikk i hvertfall opp langs en rygg, dovne oppå toppen og så ned ei side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varianten med travers over anbefales, kommer da opp ene sida, langs en rygg (sørvendt?) og går ned andre sida (vestvendt?).

Ta himmelretningene mine med en klype kanel, det er leeenge siden jeg var der, men det gikk i hvertfall opp langs en rygg, dovne oppå toppen og så ned ei side.

Lurte på om jeg skulle prøve denne traversen selv. Jeg har lest at man kommer til en hammer like før toppen - husker du om denne medførte noen problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen opp til storsylen ble gjennomført i helga, og det tok oss faktisk 9 timer og 25 minutter.. Hadde greit tempo hele veien, og var temmelig sliten da vi kom tilbake til nedalshytta ja :D

Var tåke på toppen, hadde litt utsikt mot sverige enest.. Litt kjipt, i og med at når vi kom til hytta så var det knallblå himmel. Men har jo god grunn til å ta turen tilbake nå iallfall :?:

-happynurse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om jeg skulle prøve denne traversen selv. Jeg har lest at man kommer til en hammer like før toppen - husker du om denne medførte noen problemer?

På ifriluft.net finnes det et bilde av hammeren med informativ bildetekst:

http://www.ifriluft.net/gallery2/v/turbeskrivelser/midt_norge/sylan/storsylen_05/IMG_1692.JPG.html?g2_enterAlbum=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Det er lettere sagt enn gjort når man går solo. Jeg holder ikke på slik som Ousland...

Godt å høre at det finns flere einstøinger !

Noen ganger føler man seg alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det finns flere einstøinger !

Noen ganger føler man seg alene :roll:

Det er flott å gå alene, men det er en god stund siden jeg gjorde det sist nå. Turen får en litt annen karakter, og naturintrykkene kommer litt nærmere synes jeg. Det er bare deg selv og det store evige fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, herjing alene er fint.

Tur med andre gir også morro, men til avveksling er det fint å trives i sitt eget selskap også.

Da bestemmer man alt selv, ingen å ta hensyn til, det betyr frihet.

Og det er noe spesielt med det, særlig på turer der det er fine utfordringer underveis.

Men klatring alene er for spesielt interesserte, da foretrekker jeg at det er noen i andre enden av tauet.

Sånn sett er herjing på ski ganske så ideelt, da er man ikke avhengig av andre for å gjennomføre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.