Gå til innhold
  • Bli medlem

Boblejakke


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

North Face summit'en har en oppgitt vekt på 1040 g

Baltoro'en veier 1160 g med en fill power på 800 og varmereflekterende innside.

Ellers har de en dunjakke fra mountain hardware med fillpower 800 på tilbud på oslo sportslager til 1749,- Oppgitt førpris 2500,- Vekt kun 400 gram. Sikkert lett og kompakt i sekken, men ser ut til å mangle hette!

www.sportsnett.no

www.northface.com

www.oslosportslager.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Kjøpte meg akkurat Baltoro jakke, til den skremmende lave prisen av $112...

Skal også anskaffe et par Inferno Endurance soveposer til rundt 1/8 av prisen her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Baltoro'en koster 6999,- på butikker som Grim og Soul Service i Bogstadveien - der selges de som high-end fashionplagg.

Jeg har veldig lyst på akkurat Baltoro'en men ikke til den prisen. Jeg stikker til London i romjulen så jeg får vel sjekke innom Rock & Snow som ble nevnt tidligere her!

simensays

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

en kompis tipset meg om en av butikkene som det er linket til fra North Face sine sider, Moosejaw, hvor han hadde bestilt klær fra tidligere.

http://www.moosejaw.com/moosejaw/product.asp?s%5Fid=0&dept%5Fid=9222&pf%5Fid=JFLAKLHKLECAPNAB

Der koster Baltoro jakken $500 - med dagens kurs blir det snaue 3100,-! Legger man på mva, frakt og gebyr til posten, ender man vel på omlag 4000,-

Den laveste prisen jeg fant på nett her hjemme i norge som var på 5995,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baltoro er vel strengt tatt for stor og tung til å dra rundt på i Noregs land dersom du ikkje skal køyre scooter eller overnatte i 40 minus utan sovepose

Vil anbefale Sir Joseph, importert av Kaarvatn fjellutstyr.

www.sirjoseph.cz

Bra jakker til fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Baltoro-jakken er ikke akkurat tung.. :) 1160 gram snittvekt, iflg. TNF. Tilsvarende jakke på http://www.sirjoseph.cz veier stort sett rundt kiloen de også. Dunjakker er ikke tunge.

Stor? De fleste varme dunjakker er litt store - men du verden hvor godt og varmt det er!

Til de som lurer på hvordan jeg fikk kjøpt en Baltoro til $112: Har bekjente i USA som bor ikke langt unna et såkalt "Outlet Mall", rett og slett et kjøpesenter med fabrikkutsalg. Der har TNF en butikk :? Som de handler i titt og ofte.

Fikk forresten akkurat et par Nuptse dunvotter til $40 - drøye 250 kroner med dagens dollarkurs... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Outlet malls er vanlig i USA - de finnes overalt, og TNF er på endel av disse.

Definitivt ikke B-vare, eller feilvare, det eneste er at O'en i "north" er strøket ut med svart, slik at man ikke skal kunne returnere varen i en normal butikk. "Garantien" gjelder heller ikke, men det holder jo høy kvalitet så det er ikke noe problem.. og med tanke på prisen, så spiller det heller ingen rolle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i New York, kan du ta en tur til Woodbury Common Premium Outlets.

Det er en "Outlet by" der du finner de fleste merker, inkludert The North Face.

Tar ca. 1 time å kjøre fra New York City.

Jeg var innom der for et år siden.

De hadde ikke strøket ut "O" i navnet på de varene jeg kjøpte da.

Har heller ikke sett lignende praksis hos noen andre fabrikkutsalg i USA.

Vet også at TNF har et fabrikkutsalg i Berkeley utenfor San Francisco.

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå viser det seg at jeg har fått fjorårets modell av Himalayan Mitts istedenfor Nuptse-votten, som jeg trodde jeg hadde fått..

Testet de for moro skyld under en kjøretur i Numedal i kveld. På med dunjakke, lue og votter! :D ca. 1 times av bilturen i 80-100km/t, med en utetemperatur varierende fra -13C til -15C, med venstrehånda ut av vinduet.. hehe! (hva man gjør i forskningens navn..)

La oss nå for enkelhets skyld si at gjennomsnittet av vindhastighet var 90km/t og temperaturen - 14C. Ifølge denne kalkulatoren: http://www.msc.ec.gc.ca/education/windchill/WindChill_Calculator_e.cfm skulle dette gi en effektiv kulde på -30C.

Votten var totalt vindtett, og svært, svært varm. Fantes ikke antydninger til kuldegjennomslag noe sted. Det var faktisk nesten så jeg svettet litt... :D

Min konklusjon: Varmeste votten jeg har prøvd noensinne! Får du tak i den til en vettug pris (ikke kjøp den i Norge - den er altfor dyr til 1500 kroner) så løp og kjøp. Vel verdt de 250 kronene jeg ga for mine. Selvsagt kunne jeg klart meg med et par 'dårligere' votter, men jeg ville nok endt opp med å betale mer likevel. Anbefales varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske Klættermusen (absolutt beste toppkvalitet, men dyrt...) har en ny en på gang, "Iving." Finner dog ingen særlig info på deres hjemmesider. Dog fant jeg et tilbud på de nye skalljakkene der du kan bli produkttester og få litt rabatt pluss et gavekort. Sjekk ut www.klattermusen.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.