Populært innlegg Megalep Skrevet 15. august 2018 Populært innlegg Skrevet 15. august 2018 Helt på tampen av sommerferien fikk vi til en etterlengta (hvert fall for min del) telttur på Lifjell, eldstemann på 5 og jeg. Vi gikk opp fra Jønnbu til Sautjønn innafor Skåråfjellholmen. Turen opp bød på blåbær, ukritisk bruk av kjeks som lokkemiddel og spredte regnbyger. På kvelden kom et tordenvær som gjorde at jeg ikke var helt høy i hatten, men jeg klarte å holde meg sånn noenlunde rolig. Vi spilte yatzy, hadde pannekaker og kakao og leste bok. Ved tvungen, nødvendig tissetur ut i regnet på kvelden sto hverken jeg eller fjelltur høyt i kurs, det var nære på at jeg vurderte å ofre en drikkeflaske. Neste dag våkna vi til skyfri himmel og vindstille. Da vi nærma oss bilen igjen ble det gjentatte ganger proklamert at telttur var gøy, heldigvis. Det jeg har lært av turen, er at så lenge han kan plukke og spise noe, hoppe, balansere, klatre eller leke med vann, er tur helt topp. Å bare gå er visst kjeeedelig, og krever litt ekstra motiveringsinnsats. Jeg håper vi får til flere turer ut over høsten Blåbær fant vi masse av Jeg ammer fortsatt lillebror, og har med pumpe på turer uten han for å lette på trykket. 5-åringen var strålende fornøyd med melk til frokost Kaste stein i vann - en stor underholdningskilde Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 12
Megalep Skrevet 15. august 2018 Forfatter Skrevet 15. august 2018 Jeg glemte gummistøvlene i barnehagen før helga, så han hadde bare halvhøye goretex-joggesko med. De var ganske våte etter turen opp og natta, så jeg foreslo å ta på brød-plastposer utenpå sokkene da vi skulle gå neste dag. Det var han svært skeptisk til, inntil jeg dro en hvit løgn og sa at det var et Lars Monsen-triks - da fikk pipa fort en annen lyd 😄. "Det var ganske lurt å gjøre som Lars Monsen, for da ble jeg varm på beina!" Og så, et godt stykke ned i lia: "Nå vil jeg ta av Lars Monsen. Det klør". 2
Kjell Iver Skrevet 15. august 2018 Skrevet 15. august 2018 Takk for superbra og lysstbetont turrapport! Turglede gir minner som varer hele livet. En fin turhøst står for døren så det er vel bare å planlegge neste tur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå