Karbonfilt Skrevet 3. juni 2018 Skrevet 3. juni 2018 Hei, Går det å fryse tørket mat som er pakket i ziplock en stund før man skal ut og så ta det med fra fryseren og ut på 5 dagers tur? Jeg er bekymret for kondens og at frysingen skal introdusere fuktighet i tørrvarene? Det jeg tørker er div middagsretter med kjøtt/ris/grønnsaker ol. Lurer også på om man kan fryse tørket mat som er vakumpakket og så ta det med ut? Ser for meg at det er mindre risiko for kondens/fukt når det er vakumpakket?
tubbs Skrevet 3. juni 2018 Skrevet 3. juni 2018 Jeg har tørka både kjøtt og frukt i dehydratorn min og fryst det ned i både zip og vakum. Det er så lite fuktighet igjen i varene at kondens ikke er noe stort problem føler jeg Men vakumpakking er å foretrekke 2 1
Tessatroll Skrevet 3. juni 2018 Skrevet 3. juni 2018 3 timer siden, tubbs skrev: Jeg har tørka både kjøtt og frukt i dehydratorn min og fryst det ned i både zip og vakum. Det er så lite fuktighet igjen i varene at kondens ikke er noe stort problem føler jeg Men vakumpakking er å foretrekke + 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå