Gå til innhold
  • Bli medlem

Kne - røket korsbånd


hesthov

Anbefalte innlegg

Hei,

De som har fått korsbånd operasjon, kan dere dele erfaring om hvordan gikk det etter operasjon, og hvor langt tid tok det før dere gikk igjen på dagstur/hyttetur/telttur og 1 dag langrennskitur/skitur fra hytte til hytte? Tusen takk!

(Gjerne de som fikk operasjon i de siste 5-10 årene - jeg tenker at det har blitt sikkert store fremskritt i kne kirurgi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Annonse
On 3/25/2018 at 4:25 PM, hesthov said:

Hei,

De som har fått korsbånd operasjon, kan dere dele erfaring om hvordan gikk det etter operasjon, og hvor langt tid tok det før dere gikk igjen på dagstur/hyttetur/telttur og 1 dag langrennskitur/skitur fra hytte til hytte? Tusen takk!

(Gjerne de som fikk operasjon i de siste 5-10 årene - jeg tenker at det har blitt sikkert store fremskritt i kne kirurgi).

Jeg ble operert i 2006. Heldigvis var det så komplisert at jeg fikk en professor som forsket på dette til å fatte interesse. Legen til MJK og sjefs ortopeden til FSAN trekte vel også litt i trådene. Det tok et år før jeg var tilbake som operatør på KJK. Men det er aldri blitt 100 % bra. Det jeg sverger til nå, er gåstaver og ikke tror jeg kan holde tempoet som jeg var istand til som 25 åring.

Det som hjalp min rehabilitering var mye barfot gange. Faktisk så fikk jeg permisjon i 3 måneder, så jeg dro til Thailand å gikk så mye barfot som mulig. Med velsignelse fra fyseo og ortoped.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ble operert for 3år siden. Avrevet fremre korsbånd høyre kne, rufsete menisk og liten bit av løs brusk ordnet med mikrofraktur. Legene åpnet og gjorde mi st mulig. Litt puss av menisk og mikrofraktur på 0,5 cm2 område lateral og ikke på bærende flate. 2 mnd opptrening, styrketrening jevnlig og har belastet kneet tøft siden operasjonen. Mange langturer med tung sekk, oldboys treninger i fotball og kneet er problemfritt, smertefritt og stabilt uten korsbånd. Use it or lose it sa legene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.