Gå til innhold
  • Bli medlem

m-77 på bre


Anbefalte innlegg

Jeg skal på et begynnerkurs i brevandring i sommer (http://www.dntoslo.no/activity.php?ac_id=5439).

De skoene jeg vanligvis bruker på fjelltur er forsvarets marsjstøvler m-77.

Spørsmålet er: Er det mulig å bruke disse med stegjern på et slikt kurs eller er de for myke? Jeg vet de ikke er optimale, men jeg har lite lyst til å bruke mange penger på utstyr før jeg har litt praktisk erfaring selv. Kommer jeg gjennom kurset uten for store vanskeligheter, eller må jeg kjøpe nye sko? Alt av breutstyr tenker jeg å leie før kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det kommer helt an på stegjerna. Er støvlene relativt nye og godt impregnerte er de nok greie til å gå med, så lenge du har leddede stegjern som også er beregnet til å gå med. Skal du klatre litt på kurset, med ditto stegjern, blir støvlene for myke. Hør med kursarrangøren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med kursleder hvordan jern dere får låne, og om de kan festes på M77.

Om de kan festes på støvlene er det sannsynligvis helt unødvendig å skaffe noe nytt bare for kursets skyld.

Har man ikke brukt stegjern før er det en fordel å unngå frontpointing i størst mulig grad. Det er utrolig hvor bratt man kan gå med "flate" jern, bare man lærer seg riktig teknikk.

Har man stive såler er det lett å ty til frontpointing i tide og utide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.