Gå til innhold
  • Bli medlem

Juratinden (1712 moh) 27.05.06 - vårlig tinderangling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Juratinden (Gjuratinden) er en karakteristisk topp innerst i Grøvdalen. Fra nord ser toppen ut som en loddrett fjellvegg, fra nordøst som en sylskarp spydspiss og fra øst som et stort tårn. Dette er en typisk vårskitur med start til fots i grønne omgivelser nede i dalen, midtpartiet gjennomføres på ski før oppstigningen avsluttes med rangling og lett klatring det siste stykket opp til toppunktet.

:shock:Les mer på ifriluft.net

Turhilsen

Annonse
Skrevet

Utrolig kult. Håper å få besøkt Juartind i løpet av sommeren/høsten.

Kjenner du til Hoemtinden? Har bare sett toppen av den der jeg har vært. Ser nesten like kvass ut som Juratind. Lurer på om det er en grei topp å nå.

Skrevet
Kjenner du til Hoemtinden? Har bare sett toppen av den der jeg har vært. Ser nesten like kvass ut som Juratind. Lurer på om det er en grei topp å nå.

Tar meg den frihet å svare først :!:. Hoemtinden nåes enklest via fjellsida fra Svartevatnet (1075). Snøfonner her kan være til glede og adspredelse på returen. På slutten følges NV-ryggen som er bratt, løs og mosegrodd :oops: Går greitt med litt forsiktighet.

Eggen sørover mot Hauduken sperres av en hammer, østeggen over fortoppen som ligger ut mot Eikesdalsvatnet er en flott tur med noe 4'er klatring :wink: .

Skrevet
Du fortsetter turfrekvensen ja :? . Hvor mange mil har bilen din gått i vinter?

He he.. Jeg har heldigvis gode kamerater som tar seg av kjøringen. Siden det som oftes har blitt slik at vi tar med oss litt forskjellig turustyr på turene våre trenger vi en større bil enn min lille Golf. En skarve Golf holder ikke når ski, klatreutstyr, breutstyr, telt osv. må med for å gjennomføre helgens plan.

Tar meg den frihet å svare først

Det var like greit. Jeg har ikke noen kjennskap til Hoemtinden annet enn at den fanget oppmerksomheten i bakkene opp mot Juratinden. Topprofilen fristet til en retur kanskje i løpet av sommeren?? Hvem vet hvor turen går neste gang... det er mye annet i området som også står høyt på lista :wink:

Turhilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.