Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Sikkert mange som er lei den evige debatten om telt, men lurer paa.........om det er noen som har personlig erfaring med Bibler telt? Har kikket paa Bibler Tempest, et 2-mannstelt paa ca 3 kg som kommer med fast vestibyle, og trenger saart noen innspill paa om jeg kjoeper katta i sekken eller om det bare er aa hoppe i det.......?? :P

Annonse
Posted

Bibler Tempest er nok et stabilt bra telt. Men vær obs på at kun forteltene har tettede sømmer. Du må selv tette hovedteltets sømmer med medfølgende sømtetter.

Anders

Posted

Ikke at det skal ha noen avgjørende betydning for hva du kjøper, men:

På Ama Dablam snakket jeg med 2 amerikanere som delte et lite og svindyrt Bibbler telt i camp 3. Det var den værste natten de noensinne hadde opplevd, og teltet fikk all skylda. Han ene var så syk etter nattens opphold i C3, at han måtte avbryte hele toppforsøket. Senere uttalte han at han helt sikkert hadde klart å bestige Ama Dablam hvis han hadde tilbrakt siste natten i et Nortface VE25 som oss :)

• 4 weeks later...
Posted

Jepp. Er naa den stolte eier av et Bibler Tempest telt....brukte en uke paa aa tette soemmene og tror jeg paadro meg en liten losemiddelskade i samme slengen. Testet teltet ut i Snowy Mountains i Australia (jada, det var faktisk en del snoe, og mye vind, tro det eller ei) og det var som aa ligge i et bankhvelv. Masse plass til to, er naa helfrelst.

R :)