Krisch Skrevet 20. februar 2015 Skrevet 20. februar 2015 Er det noen som har gått hele turen fra Svarthola, eller har gått delstrekk som inneholder momenter som kan være greit å ha med seg? Siter
Bjørn J Skrevet 20. februar 2015 Skrevet 20. februar 2015 Jeghar ikke gått så mye på Senja selv, men et enkelt søk ga meg dette: http://www.tranoy.kommune.no/www/tranoy/home.nsf/Attachments/7BAC07F51D0AE014C1257876002ECC30/$FILE/Vandrer_p%C3%A5_Senja_NORSK_lita+fil.pdf og denne: http://www.godtur.no/godtur/nyartikkel/dbarticle_preview.aspx?id=2721 1 Siter
trape Skrevet 20. februar 2015 Skrevet 20. februar 2015 Hei! Jeg ser på begge kartene som Bjørn J har vedlagt at turløypa går gjennom både Heggedalen og Tromdalen. Jeg ville definitivt unngått disse områdene om vinteren. Er du kjent på Senja? Siter
Bjørn J Skrevet 20. februar 2015 Skrevet 20. februar 2015 Ja, Tromdalen er skummel. Det var vel der 3 personer omkom i snøras i 2013. Det er kanskje en god idé å kontakte Senja Turlag for sikre vinterruter. 2 Siter
trape Skrevet 20. februar 2015 Skrevet 20. februar 2015 Ja, Tromdalen er skummel. Det var vel der 3 personer omkom i snøras i 2013. Det er kanskje en god idé å kontakte Senja Turlag for sikre vinterruter. Det var i Tromdalen, ja... God idè å kontakte Senja turlag! Siter
Krisch Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Skrevet 20. februar 2015 Nei kan vel ikke skryte på meg å være kjent. Ut i fra kartene jeg har sett på vurder jeg å trekke opp på fjellene ved begge nevnte daler. Siter
trape Skrevet 21. februar 2015 Skrevet 21. februar 2015 Det tror jeg kan være lurt, også på grunn av at jeg tror det vil bli svintungt å gå i disse trange skogkledte dalene hvis sola har fått tak. Hvis jeg skulle gå denne ruten ville jeg gått rundt Snøfjellet og Bratthaugen på sørsiden, deretter peilet meg inn mellom Svanvatnan, videre opp til Daumannsvatnet, over begge Leirskarvatnan, rundet fjellfoten og fulgt Langdalen til Kaperdalen. Her er mange fjellsider på denne ruten også men det er mer åpent slik at du kan gå unna de mest skredutsatte områdene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.