Kim Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 Lørdagen var fin i Trøndelag, og vi hadde fortsatt til gode å få prøvd skia denne sesongen. Ved frokostbordet lørdag morgen valgte jeg tur til et selvstendig fjell på østsida av Trollheimen. Oppover Orkdalen krøp gradestokken ned til -14, men innover Resdalen ble det mildere og på parkeringa ved Resvannet (ca 500 moh) var det trivelig med rundt -5 grader og klar himmel. Sola lå fortsatt bak fjella og ventet bare på å få komme høyere på himmelen. Turen var fin med puddersnø mye av turen. Raudbekken var ikke lett å krysse, men like nedenfor Sausætra gikk det greit over. Rypeslekta hadde lekt seg en del rundt busker og kratt, og Trym snuste ivrig omkring. Reinsdyra hadde samling i området rundt toppen. Det ble varmere jo høyrere vi kom, og på toppen var det lite snø og steinete skiføre. Utsikten var rett og slett flott, med Trollhetta, Snota og flere av de stolte naboene i Trollenes rike ruvende omkring. Nedat gikk det lett, selv om Trym begynte å bli sliten. Ca 4,5 time tok sesongens første skitur. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 Åhhh....nydelig! Fjell-lengselen min blir ikke mindre av at dere driver og legger ut sånne rapporter med bilder midt i eksamenstiden. I dag har jeg vel forsåvidt brukt mer tid på å studere oversiktskartene mine over Dovre, Jotunheimen, Breheimen, Sylan og Rondane og planlegge turer enn på å lese til eksamen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.