Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi fjellsko


Torgeir

Anbefalte innlegg

Halleisen!

Noen som har prøvd litt forskjellig av Crispi fjellsko her..? Ikke interessert i erfaringer med andre merker, slikt kan dere legge på andre tråder, evt. på ütstyrserfaringer.

Jeg har prøvd litt forskjellige sko fra LaSportiva og Scarpa, men fant endelig en som passet perfekt til foren min; Crispi Besseggen. Det jeg lurer på er om noen andre, litt mer solide, støvler fra Crispi er bygget på samme lest..? Besseggen blir jo så fort utslitt, og så har de svært lite sidebeskyttelse i fleksen. Har bannet høyt noen ganger når foten har kilt seg i steinrøysa og det har blitt stort trykk inn på siden. Så jeg ønsker meg noen litt kraftigere sko, med høyere kalosjering og tykkere lær.

Vurderer også å stille spørsmålet direkte til Crispi, men de har så dårlig kontaktinformasjon på hjemmesiden sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Sliter andre året på et par Crispi Simle, aldri hatt så gode fjellsko før. Ser at Crispi markedsfører dem som jaktstøvel. Kjente det straks jeg tok dem på at de passet meg utrolig godt. Virker slitesterke og gir god støtte til foten "alle veier". God friksjon på sålen og spesielt gode i nedoverbakke. Slipper at tærne "stuker" fram i fronten (kanskje pga. at de er såpass høye?). Mest spent på om Gore-tex'n holder, var i utgangspunktet ute etter å kjøpe sko uten mebran, ser bra ut så langt.

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger bla. annet Crispi støvler ved sinen av studiene men har ikke prøvd andre modeller enn besseggen. Tilbakemeldingen jeg får fra de fleste kundene (vel, de fleste kundene som faktisk bruker støvlene sine...) er (som du skriver) at Crispi sine støvler sitter godt på foten (trenger sjelden å gåes inn noe særlig) men at de slites fort (dårlig lær) og at de gir noe dårlig støtte. I tillegg mistenker jeg at de har sydd litt vel mye i goretexen sin slik at den slipper igjennom vann for lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger bla. annet Crispi støvler ved sinen av studiene men har ikke prøvd andre modeller enn besseggen. Tilbakemeldingen jeg får fra de fleste kundene (vel, de fleste kundene som faktisk bruker støvlene sine...) er (som du skriver) at Crispi sine støvler sitter godt på foten (trenger sjelden å gåes inn noe særlig) men at de slites fort (dårlig lær) og at de gir noe dårlig støtte. I tillegg mistenker jeg at de har sydd litt vel mye i goretexen sin slik at den slipper igjennom vann for lett.

Hva med de "tyngre" skoene til Crispi..? Tenker på Halne, Jostedal, Makalù og Fjellpigg. Har du fått noen spesifikke tilbakemeldinger på disse..? Og kanskje du kan fortelle litt om veiledende priser på dem? (evt. sende et godt tilbud på Fjellpigg på pm :twisted: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av høyfjellserien har vi kun solgt noen få par av Halne og Jostedal. Har noen få str inne men veldig begrenset. Har nok vært litt for lite etterspørsel på disse modellene (MX sport er nok stedet for de ikke fullt så "tøffe" gutta... :twisted: ).

Jeg kan forhøre meg litt med de som jobber litt mer en 2-3 kvelder i uka om vinteren om de har fått noen tilbakemeldinger. Skal også ta en real test på fredag hvis jeg kan finne str min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonymous

Hei.

Jeg har solgt et bredt utvalg av fjellstøvler opp gjennom årene, og er enig med deg i at de litt lettere Crispistøvlene kan ha dårligere kvalitet på læret enn f.eks Scarpa og LaSportiva.

Har selv brukt mange kraftigere Crispistøvler (Makalu, Jostedal etc.) og disse har en helt annen lærkvalitet.

Bruker nå Jostedal som vnadre/topptur støvel, og denne fungerer fint til vanlige turer og turer med tung oppakning. Støvelen kan imidlertid bli litt for stiv til vanlige turer dersom du har korte føtter. (ingen produsenter greier å tilpasse bøyningsflexen riktig etter str.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.