Gå til innhold
  • Bli medlem

Teknisk regnbukse


jim_smyth

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har behov for å kjøpe en bukse som tåler regnvær uten å slippe særlig/noe vann igjennom. Scenario er dagstur på fjellet, men også for å putte i sekken på kortere turer med fare for regn.

Har dere tips og erfaringer på et allerede godt drøftet tema?

 

Jeg ønsker jo å holde prisnivået nede, men dette er hva jeg er ute etter i ei bukse:

- vanntett

- litt baggy bukse er ok

- ønsker gode luftemuligheter, gjerne med lange glidlåser fra topp til bunn, men eget lufteskår i hofta er greit. eller klarer jeg meg med dårligere ventilert bukse?

- mulig å tre på utenpå fjellstøvler

- vekt/volum

- pris opptil 1500kr

 

Har vurdert følgende, men er åpen for andre bukser:

Bergans Helium

- glidlås til kneet

- mangler lufting i hoftehøyde

 

Outdoor Research Rampart

- glidlås i hele benets lengde

- er det oljehyre-aktig materiale? For tett?

 

Norrøna Falketind dri 3

- virker noe tykk/tung, men er vel også potte tett?

- glidlås i hele benets lengde (2-veis?, glemte å sjekke)

- 1400kr på Norwegian Outlet

 

Bergans Super lett long zip

- bare sett på nett

- glidlås i hele benets lengde (2-veis?)

 

Trenger tips eller henvisning til andre diskusjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

Disse buksene bruker jeg

 

Paramo Men's Cascada Trousers

http://www.paramo.co.uk/en-gb/garments/detail/index.php?pgc=NIKWAXANALOGYTROUSERSCASCADAMENS

 

Paramo Torres Overlayering Trousers Light

http://www.paramo.co.uk/en-gb/garments/detail/index.php?pgc=NIKWAXANALOGYLIGHTTROUSERSQUITOMENS

 

 

Video av Torres buksen som er en varmebukse, men prinsippet er det samme som  Quito 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Håkon 63

Hei og velkommen til oss på Fjellforum :smile: .

Jeg ser du reklamerer for Paramo sine produkter i dine svar. Dette er for meg en ukjent produsent men jeg, som andre her, er interesserte i gode produkter utenom de vanlige merkene man får kjøpt her på berget.

Det ville vært fint om du sier noe mer spesifikt om; til hvilket bruk passer plagget, hvor lenge du har brukt de og om spesifikasjoner ellers på plaggene. Da kan medlemmene hos oss på FF få mer solid info enn om du kun lenker til produsentens nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Håkon 63

Hei og velkommen til oss på Fjellforum :smile: .

Jeg ser du reklamerer for Paramo sine produkter i dine svar. Dette er for meg en ukjent produsent men jeg, som andre her, er interesserte i gode produkter utenom de vanlige merkene man får kjøpt her på berget.

Det ville vært fint om du sier noe mer spesifikt om; til hvilket bruk passer plagget, hvor lenge du har brukt de og om spesifikasjoner ellers på plaggene. Da kan medlemmene hos oss på FF få mer solid info enn om du kun lenker til produsentens nettsider.

 

Jeg har brukt dette merket i ca 12 år nå 

Dette er datterselskap til NIKWAX  de som lager impregneringsmidler    

De selges med liftime waranty, produktene må registreres på nettet med serienummer

 

Det står mange tilbakemeldinger på produsentens hjemmeside, under vært produkt.

 

 

http://www.paramo.co.uk/en-gb/garments/different/index.php#Professionals

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.