Jump to content
IGNORED

Gaustatoppen 24.mars 2013

Scottsmayne
 Share

Recommended Posts

Fin turrapport og fin blogg du har laget. Vi har en liten regel om at vi ønsker å ha mest mulig tekst på forumet. Dette fordi lenker ofte med tiden ikke fungerer, og da blir hele tråden meningsløs om innlegget blir slettet osv.

Om du ønsker det kan du registrere bloggen din på bloggoversikjten vår (meny oppe) - da kan vi ordne det slik at det blir postet automatisk i forumet hver gang du lager en post. Den automatisk lagede posten blir fjernet etter 60 dager fra forumet..

http://www.fjellforum.no/forum/73-friluftsaktuelt-eksternt/

Det er lett for meg å sette dette opp på din wordpressblogg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By snilen
      Litt mosjon som forberedelse til neste ekspedisjon. Lang dag med å kjøre Horten-Rjukan, 9 timer på fjellet med småklyving, bading og rømmegrøtspising på Selstali før vi gikk ned til Rjukan. Så til Asker for å ekspedere Teskjekjerringa på toget hjem før jeg suste ut til Hvaler og mere padling.
      Ingen andre å se på strekningen Rjukan-Gaustatoppen opp nordvesteggen, noe kø bortetter eggen videre til tårnet. Stimen fra tårnet og ned til stidelet mot Gausdalen ble forsert i stort tempo, sikkert 200 mennesker bare på denne lille stubben. På den bratte stien ned til Gausdalen så vi ferske sykkelspor. Denne ruten på sykkel ble katogorisert med minus 10 poeng på en skala fra 0 til 10 i følge syklistene. Til sammen møtte vi ca 5 mennesker på ruten ned til Gausdalen og videre til Selstali, videre ned til Rjukan møtte vi som forventet ingen. God mosjon!
      Bading i et vann i Gausdalen, rømmegrøt på Selstali, og nyinnkjøpt setersmør fra Selstali i ryggsekken videre ned til bilen, der det var 50 varmegrader inni.
        Fin pause på toppen, selv om toppdrammen var glemt igjen

• By Daniel Hillergren
      Hej!

Ni får gärna kika på min lilla film från då jag och brorsan besteg Gaustatoppen för några helger sedan.  

Mvh
      Daniel
    • By Thomas_B
      Hei!
      Vi er et par stykker som tenker å sove under åpen himmel på Gaustatoppen nå i løpet av vinteren. Noen som har noen tips til denne turen? Tenker spesielt på om det er noen slags opptråkket sti på vinterstid, bør man ha truger, noen som har gjort dette før etc. Har også vært i kontakt med turistbyrået på Rjukan for å høre om det er noen lysforuresning der opp feks fra masten (kjipt hvis det er stjerneklart). Men de mente det ikke skulle være noe forstyrrende lys.
      Takker for alle tips og tilbakemeldinger!
    • By Johan Nørstebø
      Noen her inne som veit hvordan snøforholdene er på Gaustatoppen nå? Tenkte å gå der til helgen, men er usikker på om det lar seg gjøre til fots så tidlig på sesongen.
    • By kinemt
      Hei! 
      Jeg er helt ny her inne og håper jeg gjør dette riktig. 
      Jeg og samboeren min hadde planlagt telttur til området ved Gaustatoppen den første helga i mai, før det plutselig slo meg at det antakelig er snø der fremdeles. Samboeren min er ikke særlig tur/fjellvandt, så jeg tror ikke at snøvær og telt faller i god jord hos han. Derfor lurer jeg på, hvor er det størst sjanse for at snøen har gått i mai? Vi vil gjerne ligge ved et vann hvor vi kan fiske, og i nærheten av en topp å bestige. Ikke en altfor vanskelig en, med tanke på den litt mindre turvante samboeren min.

Takk for alle svar! 
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy