Gå til innhold
  • Bli medlem

Storsølnkletten - fotturstatus ?


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Jeg må oppå dette stasfjellet vest av Alvdal !

Stosølnkletten 1827 moh

Hadde egentlig tenkt å dra nå, det er kanskje ennå litt tidlig ?

Har noen bilder tatt just nå og snøstatus ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fjellfinn
Går stortsett fint med fottur på Sølnkletten nå vil jeg tro. Det ligger nok en del snøfonner igjen, men tror ikke det byr på problemer. Planlegger du å gå fra Sølndalen i Alvdal?

I vinter la jeg planer utfra Arnts supre beretninger og bilder :

http://impact.ii.uib.no/arnt/Peaks/storsolnkletten.html

Så da blir det Sølndalen - men jeg kjører ikke helt ned til Flatsetra,

men starter fra Follandsvangen og tar evt. med telt.

Nå meldes det mye vestavær framover - skulle jeg kanskje vente over helga og dra nærmere 30. juni ?

Poenget er å få meg seg Tron og Rendalsølen på samme tur; en 4-5 dager eventyr i øst Norge,- men da vil jeg ha stødige værvarsler !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du må opp på dette flotte fjellet!

Jeg var på nabotoppene Gravskardhøgda og Skjellåkinna for bare noen få dager siden og måtte da gå veldig, veldig lite i snø. Jeg så Store Sølnkletten fra vest, og den er så godt som fri for snø den også! Det eneste er at du bør ha gode sko, for det er fortsatt litt vått en del steder.

I går var jeg på Dørålsæter. Jeg har aldri sett så lite folk der som nå - det var faktisk bare meg og kameraten min og bestyrerne der. Vi var oppom Store Elgvasshøi en tur, men selv topper som Digerronden og Høgronden burde la seg gjøre til fots nå.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Klart du må opp på dette flotte fjellet!

God tur!

Takk !

Noen som vet noe om veien innover til Folldalsvangen?

Bare kunne funnet ut noe om Rendalssølen er gangbar nå så - drar jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra veg inn til Follandsvangen. Der er parkeringsmuligheter. Bra utgangspunkt, lettgått terreng til Sølnkletten.

Ikke noe problem med snø hverken på Sølnkletten, sller Rendalssølen nå på denne tida. Ligger igjen noen fonner, men neppe noe problem idet hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.