Gå til innhold
  • Bli medlem

Surtningssui. Wowhh!!!


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvilken vakker og heftig tur var ikke dette,vi møtte på en hel stamme med reinsdyr på vår vandring.Denne toppen bør dere få med dere helt klart,kan varmt annbefales.Vi hadde ruskevær på vei opp men himmelen åpna seg når vi nådde toppen!!Virkelig vakkert.

God Tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse
Gjest Anonymous

Måtte gi oss pga sinnsykt vær høsten for to år siden, lurer på om jeg skal prøve igjen.... Hvordan var snøen på toppen når du var der? Holder det med fjellstøvler, eller bør man ha stegjern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gi oss pga sinnsykt vær høsten for to år siden, lurer på om jeg skal prøve igjen.... Hvordan var snøen på toppen når du var der? Holder det med fjellstøvler, eller bør man ha stegjern?

Hei på deg :wink: Jeg og en arbeidskollega var der 19-7- 03 og det var fantastisk bra og gå opp!!Fjellstøvler holdt i massevis, ingen problemer med is og snø i det hele tatt på toppen da :wink: Har du ikke vært på toppen før??Vi hadde ruskevær regn og blåst på vei opp,men etter ca 5 minutter på toppen åpnet himmelen seg og viste oss hvilken vakker topp dette er.Jeg tok noen digital bilder hvis du er innetersert og se litt fra toppen.Vennelig hilsen meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig. I fjor gikk noen kamerater av meg og jeg opp brefallet øst om toppen - en utrolig opplevelse. Utsikten fra toppen var noe av det penere jeg har sett. Men, stien ned (standard-stien) synes jeg ble litt for mye stein - veldig lite variasjon i form av vann og snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. I fjor gikk noen kamerater av meg og jeg opp brefallet øst om toppen - en utrolig opplevelse. Utsikten fra toppen var noe av det penere jeg har sett. Men, stien ned (standard-stien) synes jeg ble litt for mye stein - veldig lite variasjon i form av vann og snø.

:) Jo enig med deg i dette,flott utsikt vanvittig mye stein på veien for oss både opp og ned.Knalltur dette her. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var på Surtningssui torsdag 10.juli 03.

Gjekk i shorts og tskjorte heilt opp. Brukte fjellsko, men joggesko hadde vore ok.

Gjekk "øvre" vegen opp, og Memurudalen ned att.

Noen som har noen gode råd til en som har tenkt seg på Knutsholstind?

John frå Osterøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonymous

Turen opp fra Svartdalen erikke vanskelig, men den er lang og ganske bratt hele veien ( ikke noe klyving ). Det eneste som imidlertid er vanskelig er å finne der vardingen starter i og med at den ikke blir tydelig før litt opp i bakken. Når du står ved det nordligste vannet tar du sikte på den lengst til høyre av to grusrenner, det er denne du skal opp og du vil derfor treffe på vardingen. Regn med 3-4 timer opp fra vannet og 2 timer ned. En fantastisk tur jeg vil anbefale på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.