Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Ettersom jeg har en uke ferie igjen, så tenkte jeg å prøve meg på noen ørret elver. Men vet rett og slett ikke hvor en kan dra?Jeg tenkte å gjøre en liten road-trip ut av det, å starter her hjemme i vestfold. Kanskje nettopp du har en elv å anbefale? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tenkt meg til Eksingedalen i Hordaland, men blir litt langt. Forsøker og få til både ubebodd villmark, vestlandsnatur OG ørretelv..ikke let gitt! De fleste flotte ørret-elv på vestlandet har desverre vei ved siden av..og mye vei-traffikk...

tight lines :cool:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Fjelljentaaa
      Noen som vil fortelle om sin erfaring med Garmin InReach Explorer+? 
      Skal kjøpe meg ny Gps. 
      Den må ha godt batteri, grei størrelse, helst ikke over 5000 og den skulle helst ha gått an sendt mld med uten dekning for sikkerhet for meg som går mye alene i fjellet. 
      Har sett på en Garmin InReach Explorer+, noen som har erfaring? Evt noen som har tips om en annen en? 
    • Av Kristoffer Knudsen
      Er på jakt etter stang og snelle til laksefiske i rolig elv. 
      Er mitt første kjøp av stang til laksefiske og trenger derfor litt tips  
      Skal fiskes med dupp med flue og sluk.
      Budsjett ligger på ca 2500kr. 
    • Av Marit Normann Aspelund
      Hei kloke menneske!
      Eg er på utkikk etter eit anvendeleg telt med grei plass til to stykker, og har skjønt at eg då bør gå for eit tremannstelt. Kjøper no telt ifm. ein lengre sykkeltur på Vestlandet til sommaren, men vil gjerne kunne nyte det ved seinare fjellturar òg. Då vêret på Vestlandet kan vere så som så tenkjer eg grei plass i fortelt er å føretrekkje, samtidig som det ikkje bør vere for tungt. Pris er òg ein faktor då eg er student, men tenkjer det er verdt ein liten investering då eg kan ha glede av teltet i mange år framover. Sykkelturen går over 10 dagar (nokre overnattingar hjå vener), og kva gjeld fjelltur ser eg ikkje for meg noko særleg lengre turar enn over ein helg.

Etter å ha sett litt rundt på nett har eg fått sansen for Helsport sine Lofoten- og Reinsfjell-modellar, men er litt usikker. Eg har lest fleire samanlikningar og tips i andre trådar, men blir altså ikkje heilt klok på kva eg bør gå for. Det må seiast at eg strengt tatt ikkje er heilt nybegynnar kva gjeld tur og teltovernatting, men dette vert mitt fyrste telt til odel og eige.

Eg er med andre ord veldig open for, og set stor pris på tips fra dykk med meir kunnskap! 
    • Av Sneisen
      Overnattet ute på vinteren for første gang natt til julaften.-11 var det når jeg sto opp, var varm og god over alt bortsett fra at jeg var fryktelig kald på nesa 😅 har dere noen tips? Sover dere med balaclava??
    • Av Kim HLT
      Hei, fjellfolk! 
      Jeg og gamlefar pratet lenge om en tur over Hardangervidda, desverre ble han brått syk og gikk bort før vi fikk realisert dette. Av oss to var det definitivt han som var mest turvant,men med én uke barnefri, har jeg bestemt meg for en fire/femdagers vandring i uke 27. Jeg har kommet så langt at jeg har konkludert med at Finse er et fint sted å starte i fra, men her kommer første spørsmål; hvor vil dere anbefale at ferden går videre om man har som utgangspunkt at jeg ikke skal overnatte i noen hytter og at jeg bør være på et tog til Bergen i fra hvor som helst fire/fem dager etter oppstart.
      Det andre spørsmålet er Hva er det jeg absolutt bør ha med meg som jeg nesten helt sikkert ikke har tenkt på? 

Med vennlig hilsen Kim.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.