Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Vurderer å gå til innkjøp av helsport finmark 6-8 lavvo.

Noen som har erfaring med denne?

Vil den være stor nok for 2 voksne og 3 barn, med innertelt og ovn, eller bør vi

gå for en 8-10 modell?

Hawken

Annonse
Posted

Hei :)

Jeg har brukt Helsport Finnmark 6-8 i litt over to år når, mest om vinteren. Jeg har ikke ovn, så kan ikke svare på det. Har varmet med Omnifuel, og det blir varmt og godt :cool:

Vi har stort sett vært fire voksne i lavvoen vinterstid med god plass og endel utstyr inne. Har hatt noen netter med seks voksne, og det syns jeg ble noe trangt. Lavvoen er solid med mange bardunfester. Har testet den i storm på toppen av Jostedalsbreen, og det gikk helt fint :)

Kan anbefalses på det varmeste!

• Like 1
Posted

Har selv denne flotte lavoen. 6 voksne er maksgrensa mener jeg. Hadde med meg 6 barn og meg selv på overnatting i helga og det gikk fint. Holder og utrolig godt i vind som nevnt over. Selv testa i stiv kuling og det er ikke noe problem. Ang oppvarming bruker jeg en rundbrenner som festes på stanga. Funker kanon og varmer godt. Lavoen anbefales på det sterkeste.

DSCF9846.JPG