Phaser Skrevet 24. mars 2012 Skrevet 24. mars 2012 Første forsøk. 3 lag aluminimsfolie surret rundt to armer. La inn en god klatt smør og noe popcorn, pakket sammen sidene slik at det ble tett. God varme på bålet. Det poppet men det meste ble svart. Ikke godt. Hvordan gjør dere det? Ja jeg veit om sånn poppcornkjele men den passer dårlig i sekken. Siter
CHST Skrevet 24. mars 2012 Skrevet 24. mars 2012 Jeg bruker to siler/døslag på en en kjepp på lengde med et kosteskaft. Med en slangeklemme eller litt ståltråd som fester seilene/ døslagene sammen og til kjeppen. Skjønte du det? Litt vanskelig å forklare..... Siter
Phaser Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Skrevet 24. mars 2012 Så man trenger ikke smør/olje? Popcorn brenner ganske godt. Hvor langt unna varmen holder du og hvor lenge. Riste? Siter
CHST Skrevet 24. mars 2012 Skrevet 24. mars 2012 Ikke smør eller olje. Gjør som når man griller pølser, finn et sted i bålet det er varmt men ikke mye flammer. Rist når det begynner å poppe. Popp ferdig. Server!! Siter
sunkim Skrevet 24. mars 2012 Skrevet 24. mars 2012 Jeg bruker to siler/døslag på en en kjepp på lengde med et kosteskaft. Med en slangeklemme eller litt ståltråd som fester seilene/ døslagene sammen og til kjeppen. Skjønte du det? Litt vanskelig å forklare..... Her bruker vi det samme. Tilsett litt smør når den er ferdig poppet og varm, så saltet fester seg. Unga synes det var stas å ha med på tur. Kim Siter
Phaser Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Skrevet 25. mars 2012 Da prøver vi noe i den duren neste gang Takk Siter
ronny h Skrevet 25. mars 2012 Skrevet 25. mars 2012 Jeg bruker stormkjøkkenet når eg har jentene med ut på tur.men på bål kan dere jo bare ta med ei gryte fra stormkjøkkenet og bruke det.. Siter
Phaser Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Skrevet 25. mars 2012 Må poppe mer popcorn en en liten kjele Siter
REs Skrevet 25. mars 2012 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har også to slike melsikter som er festet sammen med litt ståltråd i "ørene". Plasten i håndtaket må bort, den smelter bare uansett. Det som er viktig er at det ikke er flammer. Rist poppkornene over glørne og pass på at de ikke blir for varme. Er det flammer så brenner de som papir. Jeg pleier å legge litt aluminiumsfolie og en klatt margarin eller litt olje i bunnen av den ene. Da brenner de ikke så lett og så henger saltet litt bedre på etterpå. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.