Gå til innhold
  • Bli medlem

Søppelkniv?


Kristian123

Anbefalte innlegg

Kjøpte en kniv til 200 kr på Ebay. "Altså ikke noe stort tap". Så skulle jeg lage pinner til et bål av bjerkekubber. Dette resulterte i at bladet vrengte seg litt til siden og fikk et hakk hvor metallet knakk av, midt på selve bladet.

På bladet så står det TR 73, Surgical steel, " og made in pakistan". :)

Er det jeg som har misshandlet kniven, eller er det bare stålet som er for dårlig? Tenker kontra Hella eller Brusletto-kniv.

Kan sikkert ordne bilde om det trengs.

Edit- Skaden ser ut som hakket nr 2 her 1357799.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke noe bilde. Men det virker som det er syykt dårlig stål i kniven. Kanskje bly? (Eller hvitt gull!? :) )

Jeg bruker kniven som øks jeg. Setter den på en kubbe, og dundrer løs med en annen kubben på baksisden av eggen. Ikke antydning til merker eller slitasje av det.

Jeg synes kniven din er noe av det fineste, viktigste og mest personlige du har av friluftsutstyr. Den blir brukt til alt, og er alltid med på tur. Den er nesten som sverdet til en ridder :)

(Overdriver litt her, men du tar vel poenget)

Derfor kjøper jeg helst bare èn kniv som er god, skarp og fin med lærslire og treskaft, og det kunne aldri falt meg inn å kjøpe en kniv for 200 på e-bay.

Jeg har hatt min Brusletto Hunter i over ti år, og har behandlet den pent. Jeg håper jeg aldri mister den, og aldri finner på å stikke den inn i bålet. Da har jeg sannsynligvis kniv for resten av livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått poenget. :) Skal først se hvor mye mer jeg kan ødelegge denne kniven, så skal jeg gå for enten Brusletto hunter eller Hella GT.

Gjorde det samme som du nevnte, altså dunket den nedover kubben med en annen kubbe. Har aldrig sett lignende før, så lurte på om dette kan skje med merkevare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min Brusletto Hunter i over ti år, og har behandlet den pent. Jeg håper jeg aldri mister den, og aldri finner på å stikke den inn i bålet. Da har jeg sannsynligvis kniv for resten av livet :)

Brusletto Hunter er kjent for at bladet brukar knekke, så den skal du vera forsiktig med dersom du vil at han skal vare livet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brusletto Hunter er kjent for at bladet brukar knekke, så den skal du vera forsiktig med dersom du vil at han skal vare livet ut.

Å?

Jeg husker at den første min søster fikk hadde en liten sprekk i bladet. Hun fikk selvfølgelig ny kniv, da dette var en produksjonsfeil. Kan det hende at det er en serie med kniver som har dette problemet, og at det er de som har knekt?

Min har tålt det helt fint. Jeg må jo bare bruke den som jeg vil, og den dagen den knekker blir det en ny kniv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at den første min søster fikk hadde en liten sprekk i bladet. Hun fikk selvfølgelig ny kniv, da dette var en produksjonsfeil. Kan det hende at det er en serie med kniver som har dette problemet, og at det er de som har knekt?

Min har tålt det helt fint. Jeg må jo bare bruke den som jeg vil, og den dagen den knekker blir det en ny kniv.

Det gjeld særleg dei med såkalla blodrand (det er mogleg denne er fjerna i seinare tid, i så fall er det grunn til å tru at problemet er mindre nå), så det gjeld nok knivar produsert over mange år. Men reklamasjon har aldri vore noko problem, utfra kva eg kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjeld særleg dei med såkalla blodrand (det er mogleg denne er fjerna i seinare tid, i så fall er det grunn til å tru at problemet er mindre nå), så det gjeld nok knivar produsert over mange år. Men reklamasjon har aldri vore noko problem, utfra kva eg kjenner til.

Blodrand? Hva er det for noe? Mitt blad er isåfall helt glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brusletto dreiv å fresa eit spor langsmed bladet. Det var ein ide om at blodet skulle renne her når ein brukte kniven til slakting. Praksis viste bare at det ikkje hadde nokon hensikt. Og denne renna gjorde kniven vanskelegare å halde rein, i tillegg til at styrka på bladet vart redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brusletto dreiv å fresa eit spor langsmed bladet. Det var ein ide om at blodet skulle renne her når ein brukte kniven til slakting. Praksis viste bare at det ikkje hadde nokon hensikt. Og denne renna gjorde kniven vanskelegare å halde rein, i tillegg til at styrka på bladet vart redusert.

Skjønner. Bra de har fjernet denne ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Bra de har fjernet denne ja.

Hunter er en flott kniv, men som andre påpeker: bladet brekker forholdsvis lett ved sideveis belastning. Jobbet i sportsbutikk i min ungdom og fikk vel 2-3 reklamasjoner pr sesong på denne kniven. Tror ikke Hunter har hatt blodrand, slik f.eks Bamse har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.